• انتشار: 1404/04/21 - 08:28
  • تعداد بازدید: 412
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

افتتاحیه پایگاه های تابستانی «تاب‌آوری و توانمندی»؛ آموزش پدافند غیرعامل و زندگی عزتمند به فرزندان ایران

11744.mp3 افتتاحیه پایگاه های تابستانی «تاب‌آوری و توانمندی»؛ آموزش پدافند غیرعامل و زندگی عزتمند به فرزندان ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای تحقق اهداف تربیتی و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز به کار کرد. سالار قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در مراسم افتتاحیه که به دلیل شرایط ویژه کشور به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاران استانی و دست‌اندرکاران، بر اهمیت استراتژیک فرصت تابستانی در پرورش مهارت‌های دانش‌آموزان تأکید کرد.

قاسمی تابستان را "فرصت طلایی" برای رشد مهارت‌های شخصیتی و اجتماعی دانش‌آموزان استثنایی خواند و اعلام کرد: «شعار هر دانش‌آموز یک مهارت باید به طور جدی پیگیری شود». وی خواستار توجه به مهارت‌های شش‌گانه (فنی، عاطفی، ارتباطی، دینی، اجتماعی و هنری) در قالب برنامه‌های متنوعی همچون جشنواره‌ها، بازدید از مراکز کارآفرینی، اردوهای مهارتی و مسابقات شد. تأکید شد که این پایگاه‌ها صرفاً جنبه تفریحی ندارند، بلکه بستری برای "آماده‌سازی دانش‌آموزان برای زندگی مستقل" هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به نقش محوری فناوری، از مدیران خواست از "سفیران فناوری" و ابزارهای هوش مصنوعی برای جذاب‌سازی و کیفیت‌بخشیدن به برنامه‌ها استفاده کنند. وی همچنین با توجه به شرایط کنونی کشور، بر لزوم آموزش مهارت‌هایی چون "پدافند غیرعامل"، "مدیریت هیجان"، "خودمراقبتی" و "آمادگی در بحران" به دانش‌آموزان تأکید نمود.

قاسمی تصریح کرد برنامه‌ریزی باید مبتنی بر "زیست‌بوم هر استان" و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق انجام شود. وی از روسای آموزش و پرورش خواست با به‌کارگیری ظرفیت خیرین، نهادهای فرهنگی و متخصصان روانشناسی و مشاوره، کیفیت برنامه‌ها را ارتقا دهند. پیگیری تفاهم‌نامه‌های منعقدشده (به‌ویژه با سازمان فنی و حرفه‌ای و حوزه تربیت بدنی) برای تأمین امکاناتی مانند زمین چمن و اتاق بازی نیز ضروری اعلام شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، هدف غایی فعالیت‌های تابستانی را "تبدیل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به انسان‌های توانمند، با اعتماد به نفس و دارای حس هویت اجتماعی" دانست و افزود: «این دانش‌آموزان باید خود را جامعه‌ساز بدانند». وی خاطرنشان کرد اجرای کیفی این برنامه‌ها، موتور محرک سال تحصیلی آینده خواهد بود. سازمان برای پایش و ارزیابی عملکرد پایگاه‌ها، برنامه بازدیدهای ترکیبی (حضوری و مجازی) را اجرا خواهد کرد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 11744
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید