دکتر حسینی در مصاحبه با صداوسیما خبر داد؛
اهدای ۳۳۰ هزار تبلت در قالب طرح هدایت به دانشآموزان کمبرخوردار
جانشین وزیر در طرح هدایت در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما از اهدای ۳۳۰ هزار تبلت در قالب طرح هدایت به دانشآموزان کمبرخوردار در سال تحصیلی گذشته خبر داد.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این مصاحبه با بیان اینکه در عصر کرونا مدارس تعطیل شد اما آموزش تعطیل نشد گفت: در عصر کرونا اطلس آموزشی باهدف ارائه شیوههای مختلف آموزشی برای هر مدرسه تدوین شد و استفاده از فضای مجازی، ارائه درسنامه و آموزشهای تلویزیونی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ۷۲ درصد از دانشآموزان سال گذشته از بستر فضای مجازی و شبکه شاد آموزشها را پیگیری کردند و شبکه شاد اصلیترین رکن آموزش در ایام کرونا بود.
حسینی با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیون دانشآموز از دسترسی به شبکه شاد محروم بودند گفت: ۷۰۰ هزار دانشآموز از این میزان به شبکه اینترنت دسترسی نداشتند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز وسایل هوشمند آموزشی نداشتند که در قالب طرح هدایت ۳۳۰ هزار تبلت تهیه و به این دانشآموزان اهدا شد.
وی افزود: پیگیری تأمین دو میلیون تبلت برای دانشآموزان کمبرخوردار ادامه دارد و استفاده از ظرفیت ۷۰۰ هزار کامپیوتر بلااستفاده در مدارس و استفاده از ظرفیت خیرین در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: در بودجه سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی دیده شده است و تأمین یک میلیون تبلت نیز با استانداران تمامی استانها تفاهم شده است.
حسینی با اشاره به تفاهمنامه وزارت آموزشوپرورش با وزارت ارتباطات گفت: از طریق تفاهم با وزارت ارتباطات شهرها و روستاهای زیر بیست هزار نفر جمعیت به اینترنت و شبکه اطلاعات متصل خواهند شد که تاکنون ۴۰ هزار روستا از اینترنت بهرهمند شدهاند.
معاون وزیر با بیان اینکه همه دانشآموزان استثنایی وسایل ارتباطی هوشمند دارند گفت: سال گذشته به بیش از ۳۰ هزار دانشآموز با نیازهای ویژه که وسایل هوشمند ارتباطی نداشتند تبلت اهدا شد.
وی با بیان اینکه شروع مهر امسال با آموزشهای مجازی خواهد بود گفت: بهتدریج و بر اساس وضعیت هر مدرسه آموزشهای حضوری بهویژه در مدارس کمجمعیت و روستایی آغاز خواهد شد.
وی افزود: در حوزه آموزشوپرورش استثنایی نیز رویکرد بازگشایی تدریجی مدارس با حفظ سلامت دانشآموزان است و در این میان اقناعسازی والدین و دانشآموزان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: شاد مهمترین محور شروع مهر است و مانند سنوات گذشته مدارس و دانشآموزان از شاد استفاده خواهند کرد.
وی تصریح کرد: تاکنون ۱۲ نوع مناسبسازی برای استفاده دانشآموزان استثنایی از شاد انجام شده است و با رونمایی از نسخه جدید شاد مناسبسازیهای بیشتری نیز به این شبکه افزوده خواهد شد.
حسینی یکی از آسیبهای کرونا را بازماندگی از تحصیل دانشآموزان دانست و گفت: کرونا موجب شده تعدادی از دانشآموزان استثنایی از تحصیل بازبمانند و تمام تلاش این است که این دانشآموزان در سال تحصیل جدید به سپهر آموزشی برگردند.
نظر دهید