دکتر طریفی حسینی تاکید کرد؛
ایجاد اکوسیستم دانش، فناوری و نوآوری در حوزه شناسایی و توانبخشی دانشآموزان استثنایی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار با رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با ایجاد اکوسیستم دانش، فناوری و نوآوری با همکاری دانشگاهها می توانیم در شناسایی و ارائه خدمات توانبخشی به دانشآموزان استثنایی فعالیتهای موثری داشته باشیم.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی در سفر به استان فارس و در نشست با رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حوزه توانبخشی، وجه مشترک آموزش و پرورش استثنایی و دانشکده علوم پزشکی می باشد و میتوانیم در شناسایی دانشآموزان استثنایی و ارائه خدمات توانبخشی به آنها همکاریهای مشترک بین بخشی داشته باشیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جبران کمبود و کاستی ها در حوزه ی توانبخشی گفت: با همکاری و هماهنگی بین بخشی و کنارهم قرار گرفتن انجمن ها، مراکز علمی و تحقیقاتی می توان نظام مسائل بین رشته ای را ایجاد کرد.
طریفی حسینی با بیان اینکه همکاریهای بین بخشی می تواند در ایجاد نظام علمی، پژوهشی و فناورانه و هم چنین ایجاد سیاست گذاری ها نقش بسزایی داشته باشد، گفت: بر همین اساس نیاز است نیروهای توانبخشی بیشتر مورد توجه قرار گیرند و خدمات ستارهدار توانبخشی با همکاری سازمان های مربوطه گسترش پیدا کند.
رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی دقیق با توجه به قوانین در رفع مشکلات حوزه توانبخشی موثر می باشد و مشکلاتی همانند کمبود نیروی انسانی و تجهیزات را می توان با همکاری های بین دستگاهی در راستای رسیدن به اهداف حوزه توانبخشی کاهش داد.
وی خاطرنشان کرد: باید سهم هر مرجع اجرایی و قانون گذاری را در حوزه توانبخشی مشخص کرد.
نظر دهید