دکتر حسینی خبر داد؛
تایید روایی محتوایی چک لیست غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری توسط متخصصان دانشگاهی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی از تایید روایی محتوایی مجموعه چک لیست غربال نوآموزان پیش از دبستان در معرض مشکلات یادگیری توسط 15 نفر از متخصصین و اساتید دانشگاهی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در نشست تخصصی غربال نوآموزان پیش از دبستان در معرض مشکلات یادگیری گفت: خدمات حال حاضر به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در قالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارائه می شود و با رویکرد پیشگیرانه، شناخت نشانگان مشکلات یادگیری درنوآموزان پیش دبستانی منجر به مداخلات بهنگام توسط خانواده ها و مربیان خواهد شد.
وی افزود:مداخلات بهنگام و پیشگیرانه در پیش دبستانی موجب بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری نیز خواهد شد.
حسینی در ادامه گفت: نحوه شناخت نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری، نحوه اجرای طرح، نحوه انجام مداخلات شناختی و توانبخشی بعد از شناسایی سه گام طرح غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری است.
وی افزود: گام اول طرح از طریق طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست توسط متخصصان درون سازمان تهیه شد و به لحاظ روایی مورد تایید 15 متخصص دانشگاهی قرار گرفت.
حسینی با تاکید بر اینکه چک لیست غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری باید به تایید شورای آزمون های سازمان نیز برسد گفت: پس از تایید در شورای آزمون ها، غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری در ۵ استان به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد و در سال های بعد به تمامی کشور تسری پیدا خواهد کرد.
نظر دهید