طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:
توسعه رشته های مهارتی دانشآموزان با نیازهای ویژه از برنامه های مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی است
یکی از برنامه های مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توسعه رشته های مهارتی برای بهره مندی این دانش آموزان از آموزش های مهارتی است
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزشوپرورش استثنایی، طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با پراهمیت شمردن توسعه رشتههای مهارتی دانش آموزان استثنایی گفت: عالیترین هدف آموزشوپرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه شکوفایی استعدادهای بالقوه و رشد همهجانبهی آنها جهت رسیدن به خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی است. دوره دوم متوسطه کاردانش خاص، یکی از دورههای تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه است که با تأکید بر افزایش مهارتهای زندگی، دستیابی به خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی، ارتقای انگیزه کار و فعالیت و کسب مهارتهای شغلی برای دانش آموزان طراحیشده است؛ لذا توجه به انجام آموزشهای عملی با تأکید بر آموزشهای مهارتی برای این گروه از دانش آموزان حائز اهمیت است. در حال حاضر تعداد رشتههای مهارتی دوره دوم متوسطه کاردانش خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه 36 رشته میباشد که بر اساس توانمندی دانش آموزان و با رویکرد شایستگی محور (پودمانی) در سه سطح کمککار ساده، کمککار و کمک، طراحی گردیده است. رشتههایی که با عنوان کمککار ساده شروع میشود در سطح پایینتر میباشند.
طریفی حسینی یادآور شد یکی از برنامههای مهم سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور توسعه رشتههای مهارتی برای بهرهمندی این دانش آموزان از آموزشهای مهارتی است. البته تقویت این آموزشها مبتنی بر آمایش سرزمینی و توسعه رشتهها مبتنی بر بوم و نیازهای منطقه انجام میشود. لازم به ذکر است که 4 رشته مهارتی خدمات اداری، پرورش گیاهان دارویی، موسیقی و خدمات فروشگاهی در مراحل پایانی تدوین میباشند که بهزودی جهت تصویب به شورای عالی آموزشوپرورش ارائه میشود.
نظر دهید