• انتشار: 1400/12/22 - 14:27
  • تعداد بازدید: 1389
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون وزیر در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تاکید کرد؛

توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه ازجمله اولویت‌های برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی است.

5821.mp3 توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان  آموزش  و پرورش استثنایی، دکتر طریفی حسینی در این مراسم ضمن یادآوری و پاسداشت "روز بزرگداشت شهدا" گفت: زیر نظام پژوهش و ارزشیابی به‌عنوان یکی از زیر نظام‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین  با تولید دانش کاربردی و مبتنی بر نظام  معیار اسلامی  ما را در توسعه و ارتقاء مستمر کیفیت تعلیم و تربیت و تربیت نسلی پژوهنده  کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه ازجمله اولویت‌های برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش  استثنایی است، گفت:  در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی "پژوهش" از فرآیند " آموزش و پرورش" جدا نیست و رویکرد حاکم بر آموزش و پرورش استثنایی "پژوهش محوری" است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزش دانش آموزان از همان سال‌های اولیه تحصیلی زمینه  را برای خلاقیت  و تفکر  آن‌ها فراهم می‌کند، گفت: مهارت‌های مشاهده گری، پرسشگری، جستجوگری باید به دانش آموزان  آموزش داده شود.

وی تصریح کرد : معلمان باید روش‌های تدریس فعال و مبتنی بر حل مسئله را به کار بگیرند تا مهارت‌های پایه پژوهشگری در دانش آموزان شکل بگیرد.

طریفی حسینی  به متنوع سازی موقعیت‌های یاددهی و یادگیری اشاره کرد و گفت: دانش آموزان نباید فقط در  کلاس درس آموزش خود را دریافت کنند و باید  از اردوهای علمی و  آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خارج از مدرسه در زمینه  تقویت مهارت پژوهشی دانش آموزان استفاده شود.

معاون وزیر در ادامه به  توانمندسازی معلمان در  مهارت‌های پژوهشی اشاره کرد و  گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی  و جشنواره الگوهای برتر یاددهی  و یادگیری و درس پژوهشی  ویژه معلمان می‌تواند در این زمینه  به توانمندسازی آن‌ها کمک کند.

وی افزود: هم‌چنین مدیران مدارس به‌عنوان راهبران آموزشی می‌توانند در توانمندسازی معلمان و  ایجاد موقعیت‌های متنوع یادگیری نقش‌آفرینی کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: هم‌چنین باید از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها در زمینه فعالیت‌های پژوهش محور  آموزش و پرورش استثنایی استفاده شود.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5821
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید