رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در دیدار با رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس خواستار شد؛
تکمیل پروژههای نیمهتمام، ساخت مدارس اتیسم و تجهیز مدارس استثنایی به سیستم گرمایشی و تجهیزات آموزشی و توانبخشی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خواستار تکمیل پروژههای نیمهتمام، ساخت مدارس اتیسم و تجهیز مدارس استثنایی نوساز استانها به سیستم گرمایشی و تجهیزات آموزشی و توانبخشی شد.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی دکتر حمید طریفی حسینی در این دیدار با بیان اینکه آموزشوپرورش استثنایی 143 پروژه در حال ساخت دارد، گفت: این پروژهها شامل 111 مدرسه، 15 سالن ورزشی، 4 مرکز جامع تشخیصی و توانبخشی، 4 مرکز مشکلات ویژه یادگیری، یک سالن چندمنظوره، یک نمازخانه و 7 پروژه دیگر است.
وی افزود: یکی از اولویتهای اصلی سازمان آموزشوپرورش استثنایی وجود حداقل یک مدرسه ویژه دانشآموزان طیف اتیسم در هر استان است که ساخت این مدارس در استانهای فاقد مدرسه اتیسم و اتمام پروژههای نیمهتمام حوزه اتیسم نیازمند مساعدت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است.
وی با تقدیر از مشارکت خیرین در ساخت مدارس استثنایی گفت: تسریع در اتمام پروژههای نیمهتمام و تجهیز مدارس نوساز به امکانات آموزشی و توانبخشی موجب ارتقای کیفیت تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه خواهد شد.
طریفی حسینی خواستار تجهیز مدارس فاقد سیستم گرمایشی به سیستم استاندارد گرمایشی شد و گفت: برخی از کلاسهای ضمیمه استثنایی در مناطق محروم یا صعبالعبور در کانکس برگزار میگردد که ساخت این مدارس و کلاسهای ضمیمه نیز از جمله ضروریات تحصیل باکیفیت دانشآموزان استثنایی است.
شایانذکر است در این نشست دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز قول مساعد ساخت مدارس اتیسم در استانهای فاقد مدرسه اتیسم، برچیده شدن کلاسهای کانکسی و تجهیز مدارس نوساز به سیستم گرمایشی استاندارد و تجهیزات آموزشی و توانبخشی را داد.
نظر دهید