• انتشار: 1403/04/31 - 08:24
  • تعداد بازدید: 541
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور:

دوره توانمند سازی معلمان جدید الاستخدام قطب پنج کشوری در سنندج آغاز شد

با حضور معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور دوره بدو خدمت مهارت آموزی آموزگاران استثنایی ومربیان امور آموزش معلولین قطب پنج کشور در سنندج آغاز شد.

9304.mp3 دوره توانمند سازی معلمان جدید الاستخدام قطب پنج کشوری در سنندج آغاز شد
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، حجت اله الماسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاحیه این دوره ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، اظهار کرد: روحیه ایثار و از خودگذشتگی برگرفته از مکتب سیدالشهداء در جامعه جاری و در حال جوشش است .
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: آموزش ها وبرنامه های تعلیمی آموزش وپرورش استثنایی برای رساندن دانش آموزان به خودتکایی وخودکفائی در جامعه کافی نیست.
وی افزود:  جامعه پذیری و اجتماعی شدن دانش آموزان با نیازهای ویژه از همان دوره پیش دبستانی باید مورد توجه قرار گیرد.
انتظار می رود دانش اموزان از پیش دبستانی زمینه های دستیابی به سطحوی از مهارت پیدا کند که موجب کسب توانایی تعامل و ارتباط با جامعه اطراف شود و  نیازهای خود را برآورده کند.
الماسی با بیان اینکه بر اثر اجتماعی شدن شخصیت فرد شکل می گیرد وشخصیت هر نوع تعاملی است که فرد با دنیای غیر از خود دارد، تصریح کرد: ما در آموزش وپرورش استثنایی به دنبال شکل گیری شخصیت کارآمد و موثر دانش آموزان در اجتماع باید باشیم .
معاون وزیر در ادامه گفت: جامعه پذیری دانش آموزان باید منجر به خود اجتماعی شود وآنان باید به سطحی از آگاهی برسند که بتوانند با داشتن محدودیت به قله های موفقیت برسند.
وی افزود: بخش اصلی خوداجتماعی دانش آموزان در دوره پیش دبستانی شکل می گیرد ودریافت آموزشی های دوره‌ی پیش دبستانی مهم ترین عامل پیشرفت دانش آموزان است.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اظهار کرد: تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه باید در موقعیت های واقعی باشد و مدرسه باید با جامعه ارتباط داشته باشد.
وی با بیان اینکه فضای آموزش وپرورش استثنایی نباید ایزوله باشد و باید برنامه درسی در بطن جامعه انجام گیرد مدیران گرامی نباید مدرسه را صرفا یک مکان  ببینند، افزود: در راستای نقشه اجرای سند تحول آموزش و پرورش استثنایی آمادگی دارد  مدارس خود را به عنوان کانون های تربیتی محله متناسب با شرایط آموزش وپرورش استثنایی به جامعه معرفی کند.
حجت اله الماسی با اشاره به اینکه شرافت خاصی در کار معلمان استثنایی است که باید دیده و برجسته شود، گفت: عشق در معلمان استثنایی بی بدیل است.
وی با بیان اینکه بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان شرط اصلی برای مستخدمین آموزش وپرورش گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی است، افزود: بخش مهمی از هزینه های این دوره توسط سازمان آموزش وپرورش استثنایی پرداخت می شود.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 9304
کلمات کلیدی
امید قنبرپور

امید قنبرپور