• انتشار: 1400/08/05 - 12:16
  • تعداد بازدید: 905
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
دکتر حسینی در نشست شورای معاونین استان یزد تاکید کرد؛

رتبه اول استان یزد در اهدای تجهیزات هوشمند آموزشی به دانش آموزان کم برخوردار

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان یزد گفت: به ۸۸ درصد دانش آموزان کم برخوردار استان یزد تجهیزات آموزشی هوشمند اهدا شده است و این استان رتبه اول در زمینه اهدای تجهیزات هوشمند ارتباطی به دانش آموزان محروم را دارد.

5305.mp3 رتبه اول استان یزد در اهدای تجهیزات هوشمند آموزشی به دانش آموزان کم برخوردار

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین استان یزد  که با حضور اعضای شورای معاونین و روسای مناطق ۱۴ گانه این استان برگزار شد، گفت: سال گذشته با همت خیرین، نهادها و دستگاه های اجرایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تبلت در استان یزد به دانش آموزان محروم اهدا شد.
جانشین وزیر در طرح هدایت افزود: هنوز نزدیک به ۲ هزار تبلت دیگر  در این استان نیاز است که نیمی از اعتبار آن توسط وزارت آموزش و پرورش و باقیمانده اعتبار نیز از طریق منابع درون استانی تامین خواهد شد.
وی گفت: در راستای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری به استان یزد اختصاص خواهد یافت.
وی تصریح کرد: تمام نیازهای دانش آموزان استثنایی کم برخوردار کشور به وسایل هوشمند آموزشی مرتفع شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: در سال جاری علاوه بر اعتبارات عمومی ۵ میلیارد و صد میلیون تومان اعتبار اختصاصی به آموزش و پرورش استثنایی استان یزد اختصاص خواهد یافت که صد درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
 ‏حسینی با اشاره به نهضت ملی توان افزایی برای تامین تجهیزات اموزشی، ورزشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی گفت: سال گذشته با همت خیرین ۱۴۵ میلیارد تومان تجهیزات توان افزایی برای دانش آموزان استثنایی خریداری شد و خیرین یزدی نیز یک میلیارد تومان به این نهضت کمک کردند.
 ‏ ‏وی گفت: دو میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات نهضت توان افزایی به استان یزد در سال جاری اختصاص خواهد یافت.
حسینی در ادامه نشست  با بیان اینکه پروژه مهر مهمترین سنجه عملکردی مدیران آموزش و پرورش است و در همه ابعاد تعلیم و تربیت تاثیر گذار است اظهار کرد: پروژه مهر در واقع پروسه ای است که از مهر شروع می شود و تا مهر سال بعد ادامه دارد.
وی افزود: اگر بخواهیم جامعه زنگ نزند باید زنگ مدارس را به خوبی بنوازیم.
معاون وزیر با بیان اینکه کرونا جامعه جهانی را  به سمت جامعه طوفانی سوق داد، گفت: جامعه طوفانی زمانی شکل می گیرد که تغییرات و تحولات  نظام اجتماعی سریع، فراگیر و غیر قابل پیش بینی باشد و جامعه از پیش برای تغییرات آمادگی نداشته باشد.
 ‏وی در ادامه گفت: زیست بوم کرونا در همه ابعاد جامعه از جمله آموزش و پرورش تاثیر گذاشت و مدارس تعطیل شد اما با پیاده سازی اطلس یادگیری آموزش تداوم پیدا کرد‌.
وی تصریح کرد: معلمان در تمامی صحنه های انقلاب  از جمله دفاع مقدس حاضر بوده اند و در شرایط کرونایی نیز معلمان با ایثارگری تعلیم و تربیت دانش آموزان را ادامه دادند.
حسینی با بیان اینکه در ایام تعطیلی مدارس شبکه اختصاصی شاد به کمک نظام تعلیم و تربیت آمد گفت: شاد سرمایه ای ملی است که در دوران پسا کرونا نیز مکمل و مقوم آموزش ها خواهد بود.
معاون وزیر با اشاره به پژوهش های بین المللی در حوزه آموزش و پرورش گفت: جان هتی مدیر موسسه پژوهش در دانشگاه ملبورن و یکی از موثرترین افراد دنیا در تعلیم و تربیت با بررسی ۱۵ ساله و مطالعه بیش از ۵۰۰۰ پژوهش که حدود ۲۴۰ میلیون دانش آموز و انواع نظام های آموزش و پرورش را بررسی کرده بوند به سه عامل اصلی که در کیفیت نظام تعلیم و تربیت نقش موثری دارند رسید.
وی افزود: اتخاذ رویکردی از آموزش با محوریت علم، ذهن و مغز و تربیت، توجه به فلسفه علوم و دانش و کیفیت معلمین  سه عامل اصلی کیفیت در نظام تعلیم و تربیت  بر اساس پژوهش جان هتی هستند که در این میان کیفیت معلمین نقش بیشتری دارد.
وی افزود: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسیر ورد به آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان شد و این امر منجر به ورود معلم با کیفیت به نظام تعلیم و تربیت  خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین ۲۵ بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شد گفت: در آموزش و پرورش استثنایی نیز  سه بسته تحولی توسعه مشارکت ها، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام طلایی تدوین و اجرایی شد.
حسینی با اشاره به برخی مشکلات در توزیع کتب درسی گفت: یکی از حرکت های ارزنده وزارت آموزش و پرورش یکپارچه سازی سامانه ها است و مشکل  توزیع کتب به دلیل برخی ایرادات در سامانه یکپارچه سیدا است اما با این حال  تمام کتب ویژه دانش آموزان استثنایی توزیع شده است.
معاون وزیر یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی را برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانست و گفت: علیرغم شرایط کرونایی سال گذشته رکورد پوشش برنامه  سنجش با ۹۸.۸ درصد شکسته شد و در سال جاری هم  تاکنون به پوشش ۹۹.۴۸ درصدی رسیده است.
وی افزود: در استان یزد پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی و تحصیلی به ۱۰۶ درصد رسیده است.
معاون وزیر گفت: سنجش صلاحیت های حرکتی،‌ سنجش  ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و غربالگری شناخت نشانگان اختلالات یادگیری از جمله نوآوری های برنامه سنجش در سال جاری است.
حسینی با بیان اینکه ارائه خدمات به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری از جمله خدمات فراسازمانی آموزش و پرورش استثنایی است گفت: خدمات آموزشی به دانش آموزان دیر آموز از طریق ۷۹۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور ارائه میشود.
وی افزود: با رویکرد مدرسه محوری و خانواده محوری و با ابتنا به رویکرد پیشگیری و مداخلات بهنگام، شیوه مداخلات در خصوص دانش آموزان دیر آموز  به معلمین و والدین آموزش داده خواهد شد تا از گسترش مشکلات یادگیری جلوگیری شود.
معاون وزیر با اشاره به سختی کار در آموزش و پرورش استثنایی گفت: استثنا شدن همکاران سازمان استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و امید است به زودی به مجلس ارائه شود.
‏معاون وزیر با بیان اینکه تجمیع ساختارهای استانی آموزش و پرورش در سالیان گذشته موجب کاهش استحکام آموزش و پرورش استثنایی شد گفت: با مصوبه شورای سازمان تفویض اختیار صدور احکام و استقرار ذیحسابی اجرایی شده است و برای حل مشکل نبود ساختار  آموزش و پرورش استثنایی در مناطق نیز تشکیل شورای هماهنگی و پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی در استان ها و مناطق به تصویب شورای سازمان رسیده است.
وی در پایان گفت: تفویض اختیار نیز در تمامی ادارات آموزش و پرورش استثنایی تا نیمه دوم آبان اجرایی خواهد شد.
 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5305
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید