• انتشار: 1400/06/08 - 14:27
  • تعداد بازدید: 1674
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛

سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ارائه خدمات توان بخشی و توسعه هنرستان ها را در اولویت کاری خود قرار دهد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: «آموزش مهارت‌های فردی، فنی و حرفه ای و همچنین توسعه هنرستان‌ها و رشته های فرهنگی هنری» در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

5005.mp3 سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ارائه خدمات توان بخشی و توسعه هنرستان ها را در اولویت کاری خود قرار دهد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، صبح امروز علیرضا کاظمی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور مجازی اعضای اعضای استانی این شورا برگزار شد، اظهار کرد: معلمان استثنایی با همه کمبودها، انسانیت و اخلاق را به دانش آموزان می آموزند و با عشق و علاقه کار می کند.

وی ضمن تشکر از مجموعه همکاران سازمان، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی علیرغم شرایط سخت کرونایی برنامه ها را به بهترین شکل استمرار بخشید، ارائه بسته های تحولی، نشانه توسعه فعالیت ها در این مجموعه است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این باعث افتخار است که چنین افرادی الگوی تربیتی نظام تعلیم و تربیت هستند.

کاظمی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مینیاتوری از نظام تعلیم و تربیت کشور با پیچیدگی ها، طول، عرض و عمق بیشتری است لذا کار کردن در این سازمان بسیار سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: توجه به دانش‌آموزان استثنایی بالاترین و عینی ترین مصداق عدالت آموزشی است. باید قدر کار کردن در این مجموعه را بدانید، تحقق سند بنیادین، تفسیر و تبیین نیست بلکه فعل است لذا در این عرصه می شود تحقق را با فعل  نشان داد.

کاظمی  سازمان آموزش و پرورش استثنایی را دارای دو مأموریت اصلی دانست و گفت: ارائه خدمات خاص به افراد نیازمند، یکی از این مأموریت‌هاست و توسعه هنرستان‌ها و ارائه خدمات توانبخشی نیز از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی بر تهیه طرحی برای پوشش دانش‌آموزان استثنایی مناطق روستایی ومحروم تأکید و عنوان کرد: رویکردهای این سازمان نیز باید فراگیری و تربیتی باشد و آموزش مهارت‌های فردی، فنی و حرفه ای و توسعه هنرستان‌ها و رشته های فرهنگی هنری در دستور کار این سازمان باشد. رویکرد مهارتی اگر در سایر حوزه ها مهم است در این حوزه واجب است لذا مهارت های لازم را باید به دانش آموز استثایی جهت اداره خودش بیاموزیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر بهره مندی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی تربیتی برای دانش‌آموزان استثنایی و  رویکرد تلفیقی در آموزش ها اشاره و عنوان کرد: آموزش خانواده‌ها، توسعه مشارکت‌های خیرین، ارائه خدمات مشاوره ای، متناسب سازی فضاهای آموزشی، ارتقای سازمان و پرهیز از کوچک انگاری این سازمان، از موارد مهم است که باید مورد توجه واقع شود و در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در خصوص تخصیص اعتبارات و نیروی انسانی قطعاً این سازمان را در اولویت قرار خواهم داد زیرا معتقدم در این حوزه، استفاده از نیروی انسانی متخصص، امری اجتناب ناپذیر است و در بحث فضا و تجهیزات باید رعایت استانداردها، تخصیص سرانه هر منطقه، توسعه پوشش ها و  ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب باید مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی در خصوص برنامه ریزی‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی اظهار کرد: در کارها باید کیفیت بخشی و جذاب سازی صورت گیرد و توسعه ضریب نفوذ پوشش که کار ارزشمندی است در دستور کار باشد.

وی به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: بازگشایی باید با رویکرد آرام و تدریجی  و با اطمینان از سلامت دانش‌آموزان و با رویکرد ترکیبی از حضوری و مجازی،  همراه است. بنابراین سلامت دانش‌آموزان در اولویت اول قرار دارد و  بعد از این موضوع باید به سراغ آموزش حضوری و ترکیبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته کیفیت بخشی برویم و محتواهای سال گذشته را بازبینی کنیم.

ویدئوی این نشست را از پایین همین صفحه مشاهده کنید.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5005
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

فیلم ها

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید