• انتشار: 1401/03/22 - 11:28
  • تعداد بازدید: 930
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد؛

سنجش و ارزیابی یک میلیون و 600 هزار نوآموز در ۱۲۰۰ پایگاه اولیه

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم افتتاحیه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، از سنجش و ارزیابی یک میلیون و 600 هزار نوآموز در 1200 پایگاه اولیه پایگاه خبر داد.

6188.mp3 سنجش و ارزیابی یک میلیون و 600 هزار نوآموز در ۱۲۰۰ پایگاه اولیه

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر حمید طریفی حسینی در این مراسم  با بیان‌ اینکه  برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی  یکی از بزرگترین و فراگیرترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: این برنامه از سه دهه گذشته آغاز شده است و از پوشش ۳ درصدی به پوشش ۹۹.۵ درصدی رسیده است و  با بالاترین کیفیت در همه مناطق کشور اجرا می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار نوآموز تحت پوشش قرار خواهند گرفت، گفت: در برنامه سنجش امسال، نوآموزان در ۱۲۰۰ پایگاه اولیه‌، ۸۰۰ پایگاه تخصصی، ۴۲۷ پایگاه سیار‌ برای عشایر و مناطق صعب‌العبور کشور با بیش از ده هزار عوامل اجرایی  مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: در برنامه سنجش، شورای سیاست‌گذاری تصمیم‌گیری کلان و هم‌چنین ستاد هماهنگی امور سنجش استان از یک ماه پیش تشکیل‌شده و وزارت بهداشت از شرکای اصلی ما در اجرای این برنامه است.

طریفی حسینی  به سه هدف اساسی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اشاره  کرد و گفت:  نخستین هدف ما در آموزش و پرورش افزایش پوشش تحصیلی  است که یکی از راهکاری این کار انجام برنامه سنجش است تا  بتوانیم دانش‌آموزان  را شناسایی و تحت پوشش تحصیلی قرار دهیم.

وی افزود: هم‌چنین در این برنامه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شناسایی می‌شوند و تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان‌ اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی هفت گروه از دانش آموزان با نیازهای ویژه را تحت پوشش قرار داده است، گفت:  سال گذشته سه گروه دیگر  به گروه‌های تحت پوشش اضافه‌ شده اند و در سال‌های آینده باید تعداد گروه‌های هدف افزایش پیدا کند.

وی  دومین هدف از اجرای  برنامه سنجش را  تشخیص به‌موقع و مداخلات بهنگام دانست و گفت: در همین راستا یکی از سیاست‌های آموزش پرورش تعمیم این برنامه به سنین پایین‌تر است و  سال به سال سن سنجش را کاهش دهیم و به دوره مهدکودک برسانیم تا داده‌های حاصل را مبنای مداخلات لازم قرار دهیم.

وی افزود: سومین هدف بحث کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پرورشی است که  می‌توان از داده‌های سنجش برای برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش استفاده شود.

طریفی حسینی به رویکرد های  جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی  در برنامه سنجش سلامت  جسمانی و آمادگی تحصیلی اشاره کرد و گفت: اولین رویکرد طراحی سامانه یکپارچه جامع هوشمند پیشگیری، تشخیص، غربالگری و  ارجاع است  و در این زمینه یک سیستم چند سطحی طراحی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه پایگاه‌های دائمی سنجش در استان‌ها راه‌اندازی خواهد شد، گفت: به روزرسانی و استاندارد سازی ابزارها از دیگر رویکردهای جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این‌ حوزه است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 6188
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید