• انتشار: 1401/03/03 - 19:52
  • تعداد بازدید: 1764
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
از سوی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشریح شد،

سه محور اساسی در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی که با حضور مدیرکل آموزش و  پرورش استان، روسای نواحی هفت گانه مشهد و تبادکان و  حضور ویدئو کنفرانسی روسای آموزش و پرورش شهرستای‌های خراسان رضوی برگزار شد، سه محور اساسی در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی را تشریح کرد.

6122.mp3 سه محور اساسی در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر حمید طریفی حسینی در این نشست با اشاره به سه محور اساسی در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی گفت: نخستین محور این برنامه‌ها کارآمدسازی نظام‌حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی است  که  در آن به دنبال مشارکت‌های مردمی همچون الگوی مشارکت خیرین هستیم و  می‌خواهیم در آموزش و پرورش به گونه‌ای عمل کنیم که مردم خود نقش آفرین باشند.
وی افزود:  بنابرین در این محور به موضوعاتی همچون شفافیت، حاکمیت قانون، اصلاح فرآیندها و تسهیل در انجام امور پرداخته شده است.
طریفی دومین‌محور را توسعه عدالت تربیتی و فرصت آموزشی برابر دانست وگفت: این محور یکی از مهم‌ترین اولویت های آموزش و پرورش است و در این راستا قرارگاه عدالت تربیتی و برابر آموزشی تاسیس شده است که این طرح  ‌۱۶ استان مرزی به اضافه شهرستان‌های استان تهران و  جنوب کرمان و در کنار آن آموزش و پرورش استثنایی را شامل می‌شود.
وی سومین محور را روزآمدسازی، کیفیت‌بخشی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد و بیان داشت: راهبرد کلان و اصلی در آموزش و پرورش استثنایی ارتباط و تعامل درون بخشی، بین بخشی و فرابخشی است و انسجام و کارآمدی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.
طریفی حسینی در ادامه نشست با بیان اینکه کمیته هماهنگی،  توسعه و پشتیبانی در شهرستان‌ها  نیز لازم است  تشکیل شود، گفت:  فلسفه تشکیل این جلسات تعامل و ارتباط بین ادارات آموزش و پرورش عادی و استثنایی  و  هم چنین شناخت اقتضائات یکدیگر است تا نماد عدالت آموزشی شکل بگیرد.

وی رویکرد آموزش و پرورش استثنایی را فراگیرسازی دانست و گفت: در فراگیر سازی علاوه  بر متناسب‌سازی مدارس عادی باید آموزش مهارت‌های چندگانه به معلمان، مناسب‌سازی کتب و  فراهم کردن شرایط حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه  در مدارس عادی در نظر گرفته شود.
وی در پایان گفت:  انتظار داریم در ادارات کل استان و مناطق نیز به آموزش و پرورش استثنایی توجه شود و تقسیم کار صورت گیرد و با تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، آموزش و پرورش استثنایی‌ را در اولویت قرار دهند.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 6122
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید