• انتشار: 1404/04/23 - 12:34
  • تعداد بازدید: 369
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

شورای سیاستگذاری تربیت بدنی سازمان به منظور توسعه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی تشکیل شد

با هدف ارتقاء سطح ورزش و تربیت‌بدنی دانش‌آموزان استثنایی و بهبود کیفیت برنامه‌های ورزشی در مدارس، شورای سیاستگذاری تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به‌طور رسمی تشکیل شد. این شورا با حضور اعضای اصلی از جمله رئیس سازمان، معاونان، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش ، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، روسای فدراسیون‌های ورزشی مربوط به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، رئیس پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان، به تدوین و نظارت بر سیاست‌های کلان و راهبردی در این حوزه می پردازد.

11793.mp3 شورای سیاستگذاری تربیت بدنی سازمان به منظور توسعه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در راستای ارتقاء سطح ورزش و تربیت‌بدنی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و بهبود کیفیت برنامه‌های ورزشی در مدارس، «شورای سیاستگذاری تربیت‌بدنی سازمان» به‌طور رسمی تشکیل شد.

اولین نشست این شورا با حضور اعضای اصلی، صبح روز دوشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۴، در سالن اجتماعات سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد. در این نشست، رئیس سازمان، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزشی، پرورش و تربیت بدنی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، روسای فدراسیون‌های ورزشی نابینایان، ناشنوایان، جانبازان و توان یابان، همچنین رئیس پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند و توافقات اولیه برای آغاز فعالیت این شورا حاصل شد.

در ابتدای جلسه، دکتر قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور اعضا، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما با دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه، در حوزه ورزش متمرکز است. به‌ویژه دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی که دارای استعدادهای بالقوه فراوانی در حوزه ورزش و تربیت‌بدنی هستند. با شناسایی و پرورش این استعدادها، می‌توان بخشی از فشارهای روحی و اجتماعی خانواده‌ها را کاهش داد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در ادامه تأکید کرد: برای توسعه و رشد ورزش این دانش‌آموزان، ضروری است کارگروهی تخصصی با حضور کارشناسان دستگاه‌های متولی ورزش افراد دارای معلولیت تشکیل شود تا با برنامه‌ریزی دقیق و جامع، گام‌های مؤثری در این مسیر برداشته شود.

سپس، دکتر فرهبد، معاون آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان، با ابراز خرسندی از حضور اعضا، این شورا را گامی راهبردی در جهت ارتقای سطح تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان استثنایی دانست. وی گفت: ورزش و تربیت‌بدنی نه‌تنها بعنوان یک زنگ درسی، بلکه فراتر از آن بعنوان عاملی کلیدی در توانمندسازی و رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است وکلاس درس تربیت‌بدنی می‌تواند در کنار توان‌بخشی و بازتوانی، نقش مؤثری در احیای توانایی‌های دانش‌آموزان ایفا کند. ایشان افزودند؛ تربیت‌بدنی نه‌تنها یک فعالیت فیزیکی، بلکه مسیری برای تقویت قوه درک، تمرکز و رشد شخصیتی دانش‌آموزان است.

ایشان با توجه به پشتوانه علمی گفتند؛ پرداختن به تربیت‌بدنی باید مقدم بر آموزش صرف، قرار گیرد. بر همین اساس، تشکیل این شورا با هدف ایجاد اجماع میان نهادهای مرتبط، برای تأمین نیروی انسانی ماهر، تجهیز مدارس و استعدادیابی صورت گرفته است.

در ادامه جلسه، دکتر جعفری، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش، بر سه شاخص اساسی نیروی انسانی متخصص، محتوای آموزشی مناسب و فضای ورزشی استاندارد برای اجرای موفق درس تربیت‌بدنی در مدارس استثنایی تأکید کرد: وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان این معاونت و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، ابراز امیدواری کرد این اقدام گامی مؤثر در جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی مدارس ویژه باشد و منجر به افزایش انگیزه و مشارکت فعال‌تر دانش‌آموزان شود.

در پایان این نشست، مقرر شد کارگروه‌های تخصصی با حضور کارشناسان هر یک از حوزه‌ها تشکیل شده و ضمن بررسی مسائل اساسی و چالش‌های موجود، برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مشترک، راهکارهای عملی جهت توسعه ورزش و تربیت‌بدنی دانش‌آموزان استثنایی ارائه شود.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 11793
کلمات کلیدی
زهرا  ملک زاده

زهرا ملک زاده

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید