دکتر حسینی تاکید کرد؛
فعالیت های اوقات فراغت باید جذاب، متنوع و مبتنی بر انگیزش های درونی باشد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در یازدهمین میز گفتگو تخصصی که با موضوع اوقات فراغت به صورت مجازی از طریق شبکه شاد برگزار شد، گفت: فعالیت های اوقات فراغت باید جذاب، متنوع و مبتنی بر انگیزش های درونی باشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این نشست ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: قیام امام حسین (ع) و اهل بیت آن امام، قیامی تربیتی بود و اهل بیت کوچکترین تعلل و نگرانی نسبت به قیام امام (ع) نداشتند.
وی افزود: حضرت در طول مسیر حرکت به سمت کربلا بیش از ۱۰۰ خطبه خواندند که تک تک این خطبه ها پر از آثار تربیتی است.
وی گفت: افتخار ما این است که ملت امام حسین (ع ) هستیم و انشالله بتوانیم در عمل پیرو راه آن امام باشیم.
حسینی با بیان اینکه از منظر جهانی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: یکی از اشتباهات رایج در حوزه اوقات فراغت این است که آن را فراغت از تعلیم و تربیت تعبیر می کنند در حالی که تعلیم و تربیت در تمامی اوقات باید اثرگذار باشد و تمام فعالیت های ما باید معطوف به اهداف تعلیم و تربیتی باشد.
وی افزود: اوقات فراغت در شخصیت انسان ها بیشترین اثر را دارد و مقولهای است که باید در خصوص غنی سازی آن چاره اندیشی شود.
وی تصریح کرد: اوقات فراغت بر روی تعلیم و تربیت دانش آموزان بیشترین اثر گذاری را دارد و باید به خوبی از این فرصت استفاده شود.
حسینی با بیان اینکه اوقات فراغت ، اوقاتی است که انسان ها باید به امور مبتنی بر انگیزش های درونی خود بپردازند، افزود: دانش آموزان در این اوقات باید به فعالیت هایی بپردازند که در اوقات غیرفراغتی فرصت انجام آن را ندارند و این فعالیت ها بر مبنای علاقه آنان نیز باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت های تعریف شده برای اوقات فراغت باید جذاب و متنوع باشد، گفت: برای ایجاد جذابیت باید از ابزار هنر در برنامه های اوقات فراغت نهایت بهره را برد.
وی افزود: اوقات فراغت آثار بسیاری بر شخصیت دانش آموزان دارد و بهترین فرصت برای اجتماعی شدن، تعلیم و تربیت تمام ساحتی و پوشش خلأهای آموزش و پرورش رسمی است.
وی با بیان اینکه اوقات فراغت جلوی بسیاری از آسیب هایی که نسل جوان با آن مواجه هستند را میگیرد، اظهار کرد: آسیب های بین نسلی، مسائل هویتی و بحران افتخار نسل جوان ما را تهدید می کند و اوقات فراغت میتوانید این آسیب ها را کاهش دهد.
حسینی در پایان گفت: در تابستان سال جاری بیش از ۸ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه از خدمات ارائه شده در ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت مجازی بهره مند شده اند
نظر دهید