• انتشار: 1401/04/06 - 22:37
  • تعداد بازدید: 1813
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر طریفی حسینی در بازدید از مدارس استثنایی شیراز خبر داد:

لزوم مجهز شدن دانش آموزان استثنایی به مهارت های حرفه ای مورد نیاز حال و آینده بازار کار و اشتغال کشور

لزوم مجهز شدن دانش آموزان استثنایی به مهارت های حرفه ای مورد نیاز حال و آینده بازار کار و اشتغال کشور

6252.mp3 لزوم مجهز شدن دانش آموزان استثنایی به مهارت های حرفه ای مورد نیاز حال و آینده بازار کار و اشتغال کشور
به  گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، دکتر حمید طریفی حسینی در بازدید یکی از مدارس استثنایی شیراز عنوان کرد: ما 36 رشته کار و دانش، خاص دانش آموزان استثنایی ایجاد کردیم که متناسب با شرایط، اقلیم و بازار کار باشد و خروجی  بسیار خوب هنرستان های کاردانش خاص ما نیز بیانگر این مطلب است.
 
وی با بیان اینکه دوره های پیش حرفه ای و حرفه ای با هدف آمادگی دانش آموزان برای ورود به یک حرفه و شغل راه اندازی شده، تصریح کرد: مهارت آموزی و کسب پیش نیازهای حرفه آموزی در این دوره های تحصیلی تضمینی برای آینده و زندگی آنها می باشد.
 
دکتر طریفی حسینی ادامه داد: البته رویکرد ما رویکردی حمایتی است برای اینکه دانش آموزان استثنایی نیز در فرآیند رشد و توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرین باشند.
 
وی بیان داشت: همانگونه که آموزش و پرورش محور توسعه و پیشرفت کشور است دانش آموزان استثنایی نیز جزئی از آموزش و پرورش هستند و باید همان نگاهی که به دانش آموزان عادی داریم به دانش آموزان استثنایی نیز داشته باشیم.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه نزدیک به 60 هزار نفر از دانش آموزان ما در گروه های کم توان ذهنی تحصیل می کنند اظهار کرد: از آنجا که تک تک این دانش آموزان در فرآیند رشد، توسعه و تعالی کشور تاثیرگذارند، باید شرایط و زمینه کار برای آنها فراهم شود و ما نیز از آنها حمایت می کنیم و در این راستا ۳۶ رشته کاردانش خاص را برای آن ها در دوره متوسطه ایجاد کرده ایم.
 
دکتر طریفی حسینی با اشاره به این مطلب که ایجاد رشته های جدید و متناسب با شرایط و استعدادهای این دانش آموزان و بسترسازی برای کسب مهارت های حرفه ای در سطوح تکمیلی نیز از رویکردهای اصلی ما است، تاکید کرد: این رویکرد برگرفته از نگاه ملی و ملاحظات آمایش سرزمین برای تعیین رشته ها و مهارت های مورد نیاز این دانش آموزان در بازار حال و آینده کشور می باشد.
 
وی همچنین در ادامه به تعاملات بین بخشی و فرابخشی از جمله با سازمان  بهزیستی و وزارت کار و تعاون اشاره کرد.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان تأکید کرد: باید رشته های متناسب با شرایط روز و مشاغل مورد نیاز در آینده نزدیک برای این دانش آموزان ایجاد و همچنین رشته های تحصیلی موجود نیز بازنگری و با رویکرد آمایشی در سطح کشور توزیع شوند.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 6252
کلمات کلیدی
فرهاد  ملوندی

فرهاد ملوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید