• انتشار: 1403/07/28 - 09:34
  • تعداد بازدید: 193
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مدارس استثنایی توحید، صالحه، کوشا و ولایت شهرستان فریمان از استان خراسان رضوی به عنوان مدارس برتر کشور در حوزه انجمن اولیا و مربیان معرفی شدند

9936.mp3 مدارس استثنایی توحید، صالحه، کوشا و ولایت شهرستان فریمان از استان خراسان رضوی به عنوان مدارس برتر کشور در حوزه انجمن اولیا و مربیان معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، آیین تقدیر از مدارس برتر استان در سطح کشوری در حوزه شاخص های انجمن اولیا و مربیان با حضور حجت اله الماسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور، سیدامیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان، اولیای عضو شورای انجمن اولیای آموزش و پرورش خراسان رضوی و دیگر مسئولین برگزار شد.

حجت الله الماسی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین تقدیر از مدارس برتر استان در سطح کشوری در حوزه شاخص های انجمن اولیا و مربیان گفت: سند تحول بنیادین کتاب قانون و عملکرد ما در آموزش  پرورش است و بخش های مهمی از این سند به مشارکت خانواده و مدرسه پرداخته است و بر تقویت و مشارکت خانواده در جهت تحقق شایستگی های دانش آموزان تاکید کرده است

وی با طرح این سوال که چرا بعضی از دانش آموزانمان علیرغم داشتن خانواده ای با ویژگی های برجسته علمی، اجتماعی، فعال و متدین از این ویژگی ها برخوردار نیستند گفت: اولین نکته ای  که مانع از شکل گیری اهداف خانواده های برجسته می شود شکاف نسلی است 

الماسی بیان داشت: فناوری های نوین و تغییرات بسیار پرشتاب و پیچیده در نیازهای اجتماعی عصر کنونی باعث شده است با نسلی مواجه شویم که این تغییرات را می بیند اما خانواده ها متناسب با این تغییرات حرکت نمی کنند از اینرو اگر خانواده و مدرسه همگرا، هم نوا و هم آهنگ باشند اتفاقات خوبی برای تربیت نسل کنونی خواهد افتاد

وی خود ارزشمندی و خودکارآمدی تصوری را واژه هایی کلیدی در حوزه تربیت عنوان نمود و  افزود: خودارزشمندی تصوری، داوری ذهنی است که دانش آموز درباره خودش می کند و این خود می تواند منشا تحولات باشد چرا که  تعییرات در رفتار از ذهن، باور و اعتقاد راسخ شروع می شود وباید دانش آموز به این باور ذهنی برسد که فردی قابل احترام ، توانمند و کارا است و می تواند برای خانواده و جامعه فرد مفیدی باشد

معاون وزیر و رییس سازمان استثنایی اظهار داشت: اگر خانه و مدرسه  روی این دو واژه تمرکز کنند فرزند و دانش آموز می تواند احساس خودارزشمندی تصوری داشته باشد و از نقاط مثبت این تغییرات پرشتاب در عصر کنونی استفاده کند  و الگوی رفتاری خوبی نیز برای دیگران  باشد

وی گفت: خودارزشمندی تصوری شاه کلید رفتار و عکس العمل های ما در زندگی نسبت به خود و اتفاقات و تغییرات محیط اطراف است. شناخت و درک درستی از “ تصور از خود ” باعث می شود که بسیاری از مشکلات موجود در زندگی به راحتی حل و فصل شود

 مهم ‌ترین کشف روانشناسی نوین، کشف تصویر ذهنی است. با فهم ” تصور از خود ” و با یادگیری و اصلاح تصور از خود و مدیریت آن برای رسیدن با اهداف، دانش آموز اعتماد به نفس ، عزت نفس و قدرت فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورد که میتواند به هر نتیجه‌ی دلخواهی برسد و در نهایت به کشور و پرچم کشورش افتخار کند

در پایان از انجمن های برتر نواحی هفت گانه مشهد، تبادکان و اداره استثنایی تجلیل شد

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار استان ها,اخبار ریاست,خراسان رضوی
  • کد خبر : 9936
کلمات کلیدی
روابط عمومی  خراسان رضوی

روابط عمومی خراسان رضوی

تصاویر