• انتشار: 1401/07/08 - 08:57
  • تعداد بازدید: 947
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پیامی فرا رسیدن روز ناشنوایان را به جامعه ناشنوایان کشور به ویژه دانش آموزان ناشنوا تبریک گفت

6442.mp3 معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پیامی فرا رسیدن روز ناشنوایان را به جامعه ناشنوایان کشور به ویژه دانش آموزان ناشنوا تبریک گفت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور،  دکتر طریفی حسینی، در پیامی فرا رسیدن روز ناشنوایان را به جامعه ناشنوایان کشور به ویژه دانش آموزان ناشنوا تبریک گفت. متن این پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام خالصانه به وجود پر مهر و محبت ناشنوایان عزیر کشور

ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ متعال ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ فطرت الهی مشترک و ﺍﺷﺘﺮﺍﻛﺎﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﺭ ﻧﻮﻉ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎ ﻭ ﻋﻮﺍﻃﻒ ﻭ ﻋﻼﺋﻖ ﻃﺒﻴﻌﯽ، ﻓﻄﺮﺕ ﺍﻟﻬﯽ، بهرهﻣﻨﺪﯼ ﺍﺯ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻭ... ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺑﺮﺧﻲ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ- ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﻳﺎ ﺑﺎﻟﻘﻮﻩ -ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ (ﺟﺴﻤﯽ، ﻓﮑﺮﯼ، ﺟﻨﺴــﻴﺘﯽ) ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ. بر اساس این تفاوت ها، چگونگی و میزان مسئولیت و نیز ﮔﺴــﺘﺮﺓ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻫﺎ، ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻭ ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎﻱ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﻳﺎ ﺗﻨﺰﻝ ﺩﺭ ﺍﻧﺴــﺎﻥ، ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺍﺳــﺖ. البته، تفاوت های طبیعی بین انسان ها، بر مبنای حکمت الهی و صرفاً برای شناسایی آدمیان است که نمی تواند به خودی خود معیار هیچ گونه برتری باشد. به سخن رسول گرامی اسلام (ص) همه انسان ها مانند دندانه های شانه با هم برابرند و تفاوت ظاهری، ملاک برتری نیست. برابری انسان ها (در اجتماع و در برابر قانون) به معنای آن است که همه انسان ها صاحب حقوق و تکالیفی عادلانه (بر حسب توانایی ها و خصوصیات و میزان سعی و تلاش خویش) هستند.

در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اهداف تعلیم و تربیت برای تمامی گروه های دانش آموزی یکپارچه دیده شده اند. لذا ما در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی متعهد به فراهم نمودن فرصت های برابر و با کیفیت آموزشی و پرورشی در جهت بسترسازی برای صیرورت و رشد و کمال و تحقق مراتب حیات طیبه برای تمامی دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی و نوع و سطح استعدادها، توانمندی ها و نیازهایشان هستیم. دانش آموزان عزیز ناشنوا به عنوان گروهی از دانش آموزان با نیازهای ویژه با عزم راسخ و اراده و تلاش خود در عرصه های مختلف تحصیلی، فرهنگی، هنری و ورزشی همیشه خوش درخشیده اند و این امر نشان دهنده استعدادها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل این دانش آموزان عزیز در ساحت های مختلف تعلیم و تربیت است. لذا یکی از مهمترین تکالیف ما در برابر این دانش آموزان عزیز برنامه ریزی دقیق و همه جانبه برای فراهم کردن فرصت ها و موقعیت های یادگیری غنی تر، متنوع تر و باکیفیت تر تربیتی در جهت متعین کردن و توسعه استعدادها و ظرفیت های وجودی‌شان در ساحت های مختلف تربیتی است. در این راستا سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقدامات متعددی نیز انجام داده است که از آن جمله می توان به استانداردسازی زبان اشاره در فرایند آموزش، مناسب سازی برنامه های درسی و کتب دوره ها و مقاطع مختلف تحصیلی، توسعه رشته­های تحصیلی به ویژه رشته های مهارتی در شاخه کاردانش و فنی و حرفه­ای، تولید نرم افزارها و درس افزارهای آموزش واژگان کتاب فارسی به زبان اشاره و برگزاری دوره های آموزشی زبان اشاره برای اقشار مختلف جامعه اشاره کرد. بی شک استمرار این برنامه ها و روزآمدسازی، کیفی سازی و کارآمدسازی برنامه های آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان ناشنوا از اولویت های کنونی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز می باشد.

اینجانب فرا رسیدن روز ناشنوایان را به جامعه ناشنوایان کشور به ویژه دانش آموزان عزیز ناشنوا و کم شنوا و خانواده های محترم آن ها و همچنین معلمان فرهیخته و ایثارگر این دانش آموزان تبریک عرض نموده و از خداوند منان برای این عزیزان آرزوی بهروزی و توفیقات روز افزون مسئلت دارم.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار ریاست,مناسبت ها
  • کد خبر : 6442
کلمات کلیدی
امید قنبرپور

امید قنبرپور

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید