دکتر حسینی در نشست یا مدیران مدارس استثنایی استان خوزستان تاکید کرد؛
پروژه مهر و بازگشایی مدارس، پروسهای عظیم، ملی و تمام بعدی است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در نشست مجازی سالانه مدیران مدارس استثنایی استان خوزستان گفت: پروژه مهر، پروژه نیست بلکه پروسهای عظیم، ملی و تمام بعدی است.
به گزارش روابطعمومی امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست به بیان ویژگیهای پروژه مهر و بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: پروژه مهر یک مگا پروژه عظیم در پهنه ملی است که باید برای 115 هزار مدرسه در سراسر کشور برنامهریزی کرد.
وی افزود: بازگشایی مدارس رویدادی ملی است که با آغاز مهر شروع میشود و کل سازمان جامعه دچار تغییروتحول توأم با تازه شدن میشود.
وی گفت: بازگشایی مدارس بر همه ابعاد زندگی انسانها و جامعه تأثیرگذار است و جامعه با آغاز مهر مجدد زنده میشود.
حسینی پروژه مهر و بازگشایی مدارس را پروژهای تمام بعدی دانست و گفت: در پروژه مهر و بازگشایی مدارس هر چه آنچه به مأموریتهای نظام تعلیموتربیت مربوط میشود، موردتوجه قرار میگیرد.
معاون وزیر به بیان ویژگی بعدی پروژه مهر پرداخت و گفت: پروژه مهر در واقع پروژه نیست بلکه پروسهای است که از مهر آغاز میشود و تا مهر سال آینده نیز ادامه دارد.
وی افزود: زنگ مهر و مدرسه باید در جامعه به صدا در بیاید و این زنگ تا مهر دیگر نیز باید در گوش جامعه طنینانداز باشد تا جامعه زنگ نزند و راکد نباشد.
معاون وزیر با تأکید بر اینکه کلید تعلیموتربیت در دستان معلمین است گفت: اگر پرسش شود نهاد اصلی تحول در جامعه کدام است، پاسخ آموزشوپرورش است، سازمان تحول، مدرسه است و کارگزار اصلی تحول معلم فکور است.
وی افزود: مدارس جعبه سیاه جامعه هستند، آینده جامعه را رقم میزنند و حد و اندازه توسعه جامعه به حد و اندازه مدارس بستگی دارد.
حسینی با بیان اینکه مهر امسال متفاوت از سالهای دیگر است اظهار کرد: مدیریت مدارس در سالهای گذشته بر مبنای سیستم حضوری بود، کرونا سازمان مدارس را برهم زد و آموزشها به سمت آموزشهای غیرحضوری پیش رفت
وی افزود: تداوم آموزش و پوشش حداکثری از ارکان آموزشوپرورش عصر کرونا است و این نیاز به بازتعریف سازمان مدرسه دارد. در این سازمان جدید باید اطلس یادگیری برای پوشش حداکثری فراهم شود و انواع روشهای آموزشی نیز در آن دیده شود.
حسینی با بیان اینکه در مهر سال جاری به دنبال آموزشهای ترکیبی هستیم اظهار کرد: بازگشایی مدارس در مهر امسال تدریجی است و باید مهری آرام و باکیفیت را پشت سر بگذرانیم که این نیازمند برنامهریزی لازم قبل از بازگشایی مدارس است.
وی افزود: آموزشها در سال تحصیلی جدید ترکیبی با رویکرد حفظ سلامت است و این موضوع نیازمند آمادگی، معلمان، مدیران، خانوادهها و دانشآموزان است.
حسینی تصریح کرد: انجام درست امتحانات، ثبتنام روان، اجرای کامل برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، توزیع کتب درسی، آمادهسازی فضا و تجهیزات، آمادگی معلمان و سازماندهی آنان، آمادگی دانشآموزان، اقناعسازی اولیا، آمادگی نظام مدرسه و ایابوذهاب دانشآموزان از جمله استلزامات بازگشایی مدارس است که باید مدنظر مدیران مدارس قرار گیرد.
نظر دهید