در گردهمایی آموزشی–توجیهی مدیران آموزش وپرورش استثنایی کردستان اعلام شد؛
همه فعالیت های آموزش وپرورش در پروژه مهر خلاصه می شود
رئیس آموزش وپرورش آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان پروژه مهر را نمادی از مدیریت کار آمد در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: همه فعالیت های آموزش وپرورش در پروژه مهر خلاصه می شود.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، پیش از ظهر امروز گردهمایی آموزشی-توجیهی پروژه مهر مدیران مدارس استثنایی ومراکز جامع سنجش استان با حضور هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش وپرورش استان در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.
در ابتدای این گردهمایی طالب محمدی، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: آموزش وپرورش استثنایی در عین حال که متولی آموزش عمومی است، تخصصی ترین بخش آموزش وپرورش هم به شمار می رود، که علاوه بر آموزش، پرورش و تربیت کودکان استثنایی توانبخشی آنان را هم پوشش می دهد.
وی اضافه کرد: کار اصلی آموزش وپرورش زمینه سازی است تا کودکان با هر استعداد، توانایی ومحدودیتی که دارند، بتوانند از آموزش بعنوان بدیهی ترین حق خود بهره مند شوند.
محمدی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی هم نیازشان وهم نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است، تصریح کرد: مستحق ترین قشر خدمتی وذیحق ترین افراد مشمول آموزش، دانش آموزان با نیازهای ویژه می باشند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه عنوان کرد: خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه فرصتی مغتنم و توفیق الهی است که عظمت روحی،ظرفیت معنوی بالا وصبری آگاهانه را می طلبد.
وی پروژه مهر را نماد عینی فعالیتهای اثربخش آموزش و پرورش عنوان کرد و تمهیدات پروژه مهر 1403، بررسی مؤلفه های اصلی ودخیل در بازگشایی مدارس را از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی برشمرد.
10 گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات دریافت می کنند
محمدی عنوان کرد: سخن از کودکان استثنایی سخن از تفاوت هاست، سخن از ایفای مسئولیت هاست، سخن از احیای انسان هاست، سخن از رفع موانع و هموار کردن طریق رشدو شکوفایی آنهاست.
وی با اشاره به قانون تشکیل آموزش وپرورش استثنایی در روز 21 آذر سال 1369 گفت: براساس این قانون طراحی سیستم آموزشی، پرورشی و توان بخشی، تغییر و اصلاح مداوم نظام آموزشی، آموزش و پرورش گروه های مختلف کودکان و دانش آموزان استثنایی و کمک به پیشگیری از بروز ناتوانی های جسمی و ذهنی از جمله اهداف آموزش وپرورش استثنایی می باشد.
محمدی با برشمردن وظایف آموزش وپرورش استثنایی خاطر نشان کرد: 10 گروه دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی، دارای مشکلات ویژه یادگیری، چندمعلولیتی، دارای اختلالات جسمی-حرکتی، اوتیسم، بیش فعالی ودارای آسیب گفتاری وزبان از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی دریافت می کنند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در پایان جذب یک میلیارد تومان اعتبار برای ایاب و ذهاب دانش آموزان ، 114 میلیون تومان اعتبار جهت اعزام دانش آموزان به مسابقات ورزشی،فرهنگی وهنری، 730 میلیون تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات توانبخشی، استخدام 19 نفر مربی امور آموزش معلولین، جذب 11 نفر دانش آموخته مراکز تربیت معلم، برگزار ی دوره توانمند سازی برای 500 نفر از نیروهای شاغل در آموزش وپرورش استثنایی استان، کسب 20 رتبه ورزشی و12 رتبه فرهنگی هنری در مسابقات کشوری دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور را از اهم اقدامات ودستاوردهای آموزش وپرورش استثنایی استان در تابستان جاری عنوان کرد.