• انتشار: 1403/10/17 - 15:29
  • تعداد بازدید: 104
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه شورای اداری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور دکتر افروز: تاکید بر پژوهش‌محوری و توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی

10480.mp3 جلسه شورای اداری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور دکتر افروز: تاکید بر پژوهش‌محوری و توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، جلسه شورای اداری این سازمان با حضور دکتر سالار قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر غلامعلی افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو شورای سازمان، و جمعی از مدیران و کارشناسان این سازمان برگزار شد. در این جلسه، بر اهمیت پژوهش‌محوری در برنامه‌های سازمان و لزوم توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی تاکید شد.

دکتر قاسمی در سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان سازمان، بر ترسیم نقشه راه آینده آموزش و پرورش استثنایی تا سال 1408 تاکید کرد و خواستار راهنمایی‌های دکتر افروز در این مسیر شد. وی با اشاره به چهار هدف کلیدی سازمان که توسط دکتر افروز پایه‌گذاری شده است، این اهداف را شامل برنامه‌ریزی آموزشی، پرورشی و توانبخشی، به‌روزرسانی آموزش و پرورش استثنایی بر اساس تحولات روز دنیا، تمرکز بر آموزش حرفه‌ای و مهارت محور، و پیشگیری از معلولیت‌ها قبل، حین و بعد از تولد دانست. دکتر قاسمی همچنین ابراز امیدواری کرد که کلیات برنامه جامع سازمان تا ده روز آینده آماده و تقدیم دکتر افروز شود.

در ادامه این جلسه، دکتر فرهبد از پژوهشکده کودکان استثنایی، با اشاره به پژوهش‌محوری به عنوان سرلوحه این پژوهشکده، بر ارتباط تنگاتنگ آن با سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت که پژوهشکده همواره تلاش کرده است که رد پای بزرگان عرصه تعلیم و تربیت مانند دکتر افروز را در فعالیت‌های خود دنبال کند. وی همچنین تاکید کرد که تلاش این سازمان بر این است که دانش آموزان استثنایی به عنوان شهروندان اصلی و عزیز جامعه دیده شوند و جایگاه شایسته‌ای در اجتماع کسب کنند.

دکتر غلامعلی افروز نیز در سخنان خود ضمن آرزوی سلامتی و دل‌آرامی برای کارکنان سازمان، دانش‌آموزان استثنایی را "بهشتیان زمینی" خواند و خدمت به آن‌ها را افتخاری بزرگ دانست. وی با مرور خاطرات خود از زمان فارغ‌التحصیلی از دبیرستان دارالفنون تا تأسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به اهمیت نقش این سازمان در تحول آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و تاکید کرد که اقتدار سازمان آموزش و پرورش استثنایی زیربنای تحول در کل نظام آموزشی است. دکتر افروز با تاکید بر ضرورت غربالگری تیزهوشان قبل از مدرسه، به مباحث پژوهشی مهم دنیا از جمله تبیین اطلس ژنوم انسان و پیشگیری از آلزایمر در کودکان استثنایی اشاره کرد. وی همچنین خواستار استفاده از واژه "آهستگان" به جای واژه "عقب مانده" برای این دانش آموزان شد.

دکتر افروز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی، موسسات خیریه را بازوی فکری این سازمان دانست و بر اهمیت همکاری با این موسسات تاکید کرد.

این جلسه با تاکید بر اهمیت همکاری و هم‌افزایی تمامی بخش‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی و همچنین لزوم بهره‌گیری از دانش و تجربه اساتید برجسته کشور در راستای ارتقای سطح آموزش و توانمندسازی دانش آموزان استثنایی به پایان رسید.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست,گزارش تصویری
  • کد خبر : 10480
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید