• انتشار: 1403/07/25 - 07:13
  • تعداد بازدید: 25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با شعار تحرک، توانمندی وافتخارآفرینی؛

رقابت های پاراالمپیک در ۴۴ مدرسه استثنایی کردستان آغاز شد

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از آغاز رقابت های پارالمپیک، آوردگاه خواستن وتوانستن وتجلی گاه ارادههای آهنین در ۴۴ مدرسه مستقل استثنایی استان خبر داد.

9897.mp3 رقابت های پاراالمپیک در ۴۴ مدرسه استثنایی کردستان آغاز شد

به گزارش  روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان ، طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان پیش از ظهر امروز دوشنبه بیست وسوم مهرماه در مراسم استانی گرامیداشت روز ملی پارالمپیک که به صورت نمادین در مدرسه استثنایی امید شهرستان دیواندره برگزار شد؛ با تبریک روز ملی  وهفته پارالمپیک گفت: رقابت های پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی وپویایی و در جهت شناسایی توانمندی ها واستعدادیابی دانش آموزان از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ مهرماه جاری در مدارس استثنایی استان برگزار می شود.

وی گفت: یک هزار و۴۶۰دانش آموز نیاز ویژه ذهنی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، چند معلولیتی، جسمی-حرکتی ، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی و اوتیسم با هدف استعدادیابی وارتقای توانمندها در این رقابت ها که تجلی گاه اراده های آهنین است شرکت می کنند.

محمدی با اشاره به برگزاری رقابت های  مدرسه ای در ۴۴ مدرسه مستقل و۳۳مدرسه ضمیمه با نیاز ویژه استان به مناسبت هفته پارالمپیک، افزود: بیش از ۵۰۰ دانش آموز تحت آموزش تلفیقی فراگیر نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل می باشند می توانند در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.

وی با با بیان اینکه رقابت های پارالمپیک بیش از ۲۰ سال است که در ایران برگزار می شود، تصریح کرد قدمت این بازی ها در جهان به ۶۰ سال پیش باز می گردد. 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان روز ملی پارالمپیک را فرصتی برای فرهنگ‌سازی ، بیان توانایی‌ها و قابلیت‌های معلولان  ونماد گسترش برابری وتربیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: پارالمپیک روز ملی توانمندسازی اراده، امیدواری  و گسترش برابری است .

وی اضافه کرد: روز ملی پارالمپیک روز اندیشیدن به روشهای رشد وجودی انسانهایی است که از هر فرصتی برای بالندگی وتعالی بهره می گیرند که بر محدودیت های فیزیکی وبلکه ذهنی با تکیه برهمت عالی واعتماد به نفس غلبه کنند.

محمدی ادامه داد: وظیفه اصلی آموزش وپرورش زمینه سازی است به نحوی که همه کودکان با هر استعداد وتوانایی وبا هرنوع محدودیتی  بتوانند وارد آموزش وپرورش شوند و از نعمت تعلیم وتربیت برخوردار و رشد کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه کشف استعدادهای ورزشی افراد معلول وظیفه ذاتی آموزش وپرورش است، افزود: سند تحول بنیادین ۶ ساحت دارد ویکی از ساحت های تعلیم وتربیت آموزش وپرورش در سند تحول ساحت زیستی وتربیت بدنی است.

وی یکی از ماموریت های آموزش وپرورش را توجه به تربیت بدنی عنوان وتصریح کرد: ورزش در ورود دانش آموزان به زندگی نقش حیاتی دارد و زمینه ای تعامل اجتماعی در هیچ زمینه ای دیگری همچون تربیت بدنی فراهم نیست. 

محمدی عنوان کرد : رقابت های پارالمپیک در رشته های دوومیدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، فوتسال وهولاهوپ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار ونفرات برتر شناسایی و استعدادیابی می شوند.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 9897
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان