• انتشار: 1403/07/03 - 07:46
  • تعداد بازدید: 37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید:

زنگ مهر، مقاومت ونماز در ۴۲ مدرسه استثنایی کردستان نواخته شد

9725.mp3 زنگ مهر، مقاومت ونماز در ۴۲ مدرسه استثنایی کردستان نواخته شد

در آستانه سال تحصیلی جدید مراسم  بازگشایی مدارس استثنایی و زنگ مهر، مقاومت  ونماز در ۴۲ مدرسه استثنایی استان  نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ طالب محمدی، پیش از ظهر امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس استثنایی استان در مدرسه بوستان ۲  شهرستان سقز  با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: تا کنون یک هزار و ۴۲۶ دانش آموز با نیاز ویژه معادل ۹۹ درصد کودکان لازم التعلیم مربوط در مدارس استثنایی استان ثبت نام کردند که این رقم به بیش از یک هزار و۵۰۰ نفر می رسد.

محمدی گفت: ۲۴۴ کلاس درس مشتمل بر ۲۲۸ کلاس شهری و۱۶ کلاس روستایی آماده ارائه خدمات آموزشی،پرورشی وتوانبخشی به دانش آموزان با نیازهاتی ویژه استان در آغاز سال تحصیلی می باشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه فقط کتابهایی که اخیراًتوسط مدیران ثبت سفارش شده به انبار تحویل نشده است، اضافه کرد : با ثبت سفارش یک هزار ۲۹۷ جلد کتاب ۹۳ درصد از کتب دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در مدارس استثنایی توزیع و تحویل شده است.

وی تلاش همسوی دانش آموزان، خانواده ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست و افزود: امسال با شعار «برای ایران، برای مدرسه» سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تعلیم و تربیت را جزو حقوق اساسی انسانها برشمرد و ادامه داد: متولیان تعلیم و تربیت و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید زمینه ای را فراهم آورند تا  همه کودکان با هر استعداد،توانایی و محدودیتی بتوانند از نعمت اموزش بهره ببرند.

محمدی افزود: این حق در مورد دانش آموزان استثنایی ویژه تر است چون استعداد و توانمندی در دانش آموز با نیاز ویژه خاص و نهفته تر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه در دانش آموزان استثنایی هم نیاز ویژه است و هم نحوه برآورده کردن آن ویژه تر است، افزود: در مدارس عادی استعداد دانش آموزان راحت تر تشخیص داده می شود.

محمدی تکلیف خدمت گزاران در آموزش و پرورش استثنایی را سنگین تر دانست و خدمت به دانش آموزان استثنایی را فرصتی مغتنم همراه با برکات معنوی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت نهادی ریشه دار است، آموزش و پرورش را مصداق اصلی اعمال تعلیم و تربیت عنوان کرد.

محمدی آموزش و پرورش را نهادی مهم، بزرگ و حساس دانست و افزود: اگر برنامه های آموزشی و یادگیری با روشن بینی اجرا شود و هدف ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود می توان بازده مدارس با نیازهای ویژه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

وی ضمن توصیه مطالعه و مهارت آموزی به دانش آموزان، آنان را سرمایه های اجتماعی آینده خواند و بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت های موجود تلاش داریم گامهای موثری در جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه برداریم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: تمهیدات مناسب برای ساماندهی معلمان، ثبت نام، توزیع کتب درسی دانش آموزان انجام گرفته تا سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه هدف تمامی نظام های آموزش و پرورش آماده کردن دانش آموز برای تبدیل شدن به شهروندی آگاه و کارآمد است، عنوان کرد: ضعف مهارت های زندگی در دانش آموزان با نیازهای ویژه می تواند منشاء بسیاری از ناهنجاری های رفتاری در آنان باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تاکید بر این نکته که دانش آموزان با نیازهای ویژه باید نحوه زندگی را در جامعه ودر تعامل با همسالان خود بیاموزند، خاطر نشان کرد: باید فرصت ها را مهیا کرد تا آنان علاوه بر کسب توانایی های تحصیلی ،مهارت های لازم را برای زندگی در جامعه کسب کنند.

محمدی اصل مهم در آموزش وپرورش استثنایی را شناسایی استعداد، توانایی و ارتقای ظرفیت ها دانست و یادآور شد: آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 9725
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان