پایان فعالیت پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان بانیازهای ویژه استان خراسان رضوی
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی؛ رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هدف اصلی پایگاه تابستانی را ارتقای توانمندیها، بینش دینی، اعتقادی، روحیه خودباوری و حس مسئولیتپذیری دانشآموزان عنوان کردو گفت: ۱۸ پایگاه تابستانه در مدارس استثنایی استان برای آموزش بیش از 900 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه فعالیت داشتند.
وی افزود : درپایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه، آموزشهایی در خصوص فعالیتهای دینی، هنری، مهارتی، ورزشی و ادبی با توجه به نیازهای بومی، استعداد و تواناییهای خود فرا گرفتند.
رضا کریمی بیان داشت: اوقات فراغت بهترین فرصت برای کشف و شکوفایی استعدادهای نسل آینده و مهارت آموزی آنان در ساحت های مختلف برای تعالی ابعاد شخصیتی نوگلان باغ زندگی است که در صورت نبود برنامه ریزی دقیق، علمی و متناسب با علاقه دانش آموزان این فرصت طلایی به تهدیدی جدی برای بروز آسیب های اجتماعی و هدر رفت انرژی و استعداد آنان تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه شناسایی و پرورش استعدادها، تربیت صحیح و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از مهم ترین رویکردهای طرح غنی سازی اوقات فراغت است تاکید کرد: از اهداف مهم برگزاری کلاسهای تابستانه، آموختن حداقل یک مهارت توسط دانشآموز در طول تابستان، ادامهدار بودن روند تربیت و همچنین پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی بود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از محورهای مهم و اهداف اصلی طرح اوقات فراغت و فعالیتهای تابستانه در کنار موضوعات رشد اجتماعی، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی و اجتماعی دانشآموزان، این است که از روند جریان آسیبهای فردی و اجتماعی جلوگیری میکند.
وی تصریح کرد: هنگامیکه دانشآموز در عرصه اجتماعی حضور پیدا میکند، اعتماد به نفس و خودشناسی او افزایش می یابد، استعدادهایش شکوفا می شود و سبب درک دانشآموز به ارزش وجودی خود میشود و در نهایت در نتیجه پذیرفتن مسئولیت در مسیر آسیبهای اجتماعی قرار نمی گیرند
رضا کریمی افزود: فعالیتهای تابستان در امتداد فعالیتهای سال تحصیلی است و از این فرصت جهت تعمیق فعالیتهای تربیتی، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، تقویت هویت ملی و دینی، خودباوری، مسئولیت پذیری نهایت استفاده گردید.
