• انتشار: 1400/06/21 - 14:42
  • تعداد بازدید: 175
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

استفاده از ظرفیت سامانه های بومی مجازی در کنار شبکه شاد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست بررسی سامانه آموزش مجازی آموزینو گفت: طبق دستوالعمل ارسالی به مدارس در سال جاری اگر سامانه ای مجازی و بومی، تسهیل دهنده، پاسخ دهنده و دارای ظرفیت لازم برای استفاده به صورت یکپارچه باشد می تواند در کنار شبکه شاد استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه  شرکت های دانش بنیان چند سالی است رشد بسیاری کرده اند و منشا ثمر و اثر بسیاری شده اند، گفت: ورود   شرکت های دانش بنیان  در حوزه آموزش و پرورش  و بویژه در آموزش  و پرورش استثنایی می تواند منشا اثرات زیادی باشد.

وی در ادامه گفت: زیست بوم کرونا علاوه بر آسیب هایی که به  همراه داشت فرصت هایی نیز فراهم کرد و باعث نزدیک شدن معلمان، دانش آموزان و والدین به تکنولوژی های جدید و فناوری های جدید شد.

حسینی با بیان اینکه در طول 18 ماه از گسترش کرونا تجارب زیسته بسیاری داشته ایم که در پسا کرونا به آن برنخواهیم گشت، گفت: در زیست بوم کرونا آموزش های مجازی و از راه دور شکل گرفت و  شبکه شاد به عنوان یک  پلت فرم امن، انحصاری و  داخلی در نظام تعلیم وتربیت  وارد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش  بازگشایی مدارس به صورت تدریجی با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان است  گفت: در کنار آموزش های حضوری آموزش های مجازی نیز پیگیری خواهد شد و بر همین اساس در حوزه  آموزش وپرورش استثنایی اگر  سامانه ای  برای 7 گروه  تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثننایی  مناسب سازی شود  می توان از آن در 1700 مدرسه استثنایی و در کنار شاد استفاده نمود. 

معاون وزیر با بیان اینکه پایگاه های آموزش مجازی در 32 استان دایر شده است  و در همه  استان ها یک استودیو تولید محتوا وجود دارد گفت: در قالب  طرح هدایت تاکنون 300 هزار دستگاه تبلت به دانش آموزان از جمله تمامی دانش آموزان استثنایی اهدا شده است.

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5066
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید