• انتشار: 1402/10/27 - 10:51
  • تعداد بازدید: 286
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تبیین سیاست‌های جای‌دهی آموزشی دانش آموزان استثنایی در نظام آموزشی در چهارمین جلسه ‏برنامه ملی توانمندسازی مدیران مدارس استثنایی کشور

8445.mp3 تبیین سیاست‌های جای‌دهی آموزشی دانش آموزان استثنایی در نظام آموزشی در چهارمین جلسه ‏برنامه ملی توانمندسازی مدیران مدارس استثنایی کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سیاست‌های کیفیت‌بخشی به جای‌دهی آموزشی دانش آموزان استثنایی در نظام آموزشی در چهارمین جلسه برنامه ملی توانمندسازی مدیران مدارس استثنایی کشور با حضور دکتر طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان مورد ارائه و تبیین قرار گرفت.

در این جلسه، دکتر طریفی حسینی با اشاره به اهمیت و ضرورت جای‌دهی آموزشی مطلوب دانش آموزان استثنایی در نظام آموزشی کشور (عادی/استثنایی) و فراهم کردن محیط آموزشی با کمترین محدودیت‌ها برای این دانش آموزان به تبیین سلسله‌مراتب و اولویت‌های جای‌دهی آموزشی دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی و استثنایی با توجه به نوع و شدت معلولیت آن‌ها و همچنین فرایندهای کاری مرتبط با کمیته جای‌دهی آموزشی در مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی پرداخت.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در ادامه با برشمردن سیاست‌های سازمان در زمینه کیفیت‌بخشی آموزشی به لزوم توجه به ابعاد مختلف امور آموزشی و پرورشی و توان‌بخشی دانش آموزان استثنایی که در نظام آموزش عادی و مدارس عادی جای‌دهی شده‌اند بر لزوم نقش‌آفرینی فعال مدارس استثنایی به‌عنوان مدارس پشتیبان از این دانش آموزان و مدارس عادی پذیرای آن‌ها و لزوم بالا بردن سطح شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان این دانش آموزان در مدارس عادی از طریق برنامه‌های توانمندسازی آن‌ها تأکید نمود.

همچنین در این جلسه آقای سعیدی نژاد، مدیر مدرسه باغچه‌بان شهرستان بهبهان به ارائه تجربیات خود در زمینه هوشمند سازی این مدرسه و بهبود فرایندهای اداری و مدیریتی این مدرسه پرداخت و در ادامه دستورالعمل جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری توسط کارشناسان سازمان مورد تبیین و مشارکت حداکثری معلمان در این جشنواره مورد تأکید قرار گرفت.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 8445
کلمات کلیدی
امید قنبرپور

امید قنبرپور

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید