سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر آمادگی برای اقدامات موثر در حمایت از دانشآموزان اتیسم تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در جلسهای که با حضور دکتر قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، معاونین ایشان و نمایندگان انجمنهای فعال اتیسم از سراسر کشور برگزار شد، چالشهای متعدد خانوادهها و دانشآموزان اتیسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، در این نشست نمایندگان خانوادهها، انجمنهای فعال اتیسم سراسر کشور و انجمن اتیسم ایران، مسائل گوناگونی از جمله آموزش ناکافی معلمان و کادر درمان، چالشهای موجود در فرآیند سنجش، مشکلات تحصیل در مدارس عادی و طرح تلفیقی، نقش و اهمیت والدین در آموزشها، کمبود مادریار، محتوای آموزشی مناسب، بهرهگیری از ظرفیت مراکز جامع اختلال یادگیری و سیستم ارجاعات تخصصی، استفاده از فضاهای بلااستفاده مدارس در شیفت عصر، کمبود نیروی انسانی متخصص، لزوم آگاهیبخشی عمومی در خصوص دانشآموزان اتیسم، فقدان امکانات تفریحی و ورزشی متناسب، و نامناسب بودن فضاهای فیزیکی مدارس ویژه اتیسم را مطرح کردند.
دکتر قاسمی در این جلسه ضمن اذعان به وجود چالشها و کمبودهای موجود برای دانشآموزان اتیسم به ویژه در حوزههای فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی، اظهار داشت: «با رویکرد احیای اجتماعی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تلاش است تا با همکاری انجمنها، این کمبودها را برطرف نماید. توانمندسازی خانوادهها نیز به عنوان یکی از سرفصلهای مورد تایید این سازمان در دستور کار قرار دارد.» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین بر ضرورت برگزاری جلسات تخصصی در هر یک از حوزههای مرتبط به منظور دستیابی به راهکارهای عملیاتی و اجرایی تاکید کرد.
شایان ذکر است، در جلسهای که پیش از این در تاریخ اول بهمن ماه با حضور انجمنهای اتیسم ۲۱ استان برگزار شده بود، دیگر مسئولان سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز به استماع مشکلات دانشآموزان اتیسم در سراسر کشور پرداخته و وعده همکاری ویژه در این زمینه را داده بودند.
نظر دهید