کردستان
ارائه 600 ساعت خدمات مشاور ه ای در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ارائه بیش از600 ساعت خدمات مشاور ه ای در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی استان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس ودور بودن دانش آموزان از فضای آموزشی، خدمات مشاوره ای وروانشناختی صدای مشاور با رویکرد مدرسه محوری وبه منظور ایجادآرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در مداس ومراکز مجازی با نیاز ویژه استان ویا از طریق تماس تلفنی ارائه شد.
رنجبر با تأکید بر اهمیت استمرار و تداوم جریان تربیت، برنامه های پرورشی، فرهنگی ومشاوره ای در مدارس مجازی گفت : به صورت روزانه وهدفمند محتواهای تربیتی و پیام های مشاوره ای برای 1378 نفر از دانش آموزان با نیاز ویژه دختر وپسر دوره های تحصیلی پیش دبستان، دبستان، متوسطه دوره اول و دوره دوم از طریق فضای مجازی ویا تماس تلفنی با والدین و دانش آموزان ارسال شده است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار داشت: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در مدارس مجازی پیام ها و کلیپ های تربیتی را با محوریت حفظ وارتقای بهداشت روانی، خودمراقبتی در اماکن عمومی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، آموزش آمادگی های (روانی – اجتماعی)، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری وکاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه می دهند.
وی با تاکید براهمیت آموزش خانواده و اولیای دانشآموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند، ارائه خدمات مشاورهای به خانوادهها در روند شکلگیری خانواده متعالی نقش ویژه ای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.
رنجبر ادامه داد: در مدارس مجازی سعی شده با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی در ارتباط با نحوه رفتار مناسب باکودکان با نیازهای ویژه نگرش، احساسات و واکنش های عاطفی خانواده ها به سمت آشنایی با ویژگی های خاص ، توانمندی، محدودیت ها وعلاقمندی های کودک با نیاز ویژه سوق داده شود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ارتقای مهارت های راهنمایی و مشاوره ای را بعنوان یکی از محور های فعالیت های آموزش وپرورش استان دانست واظهارداشت: مشاور، دانش آموز را در خودشناسی، مسئولیت پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان ، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش های مطلوب یاری می دهد.