برگزاری کارگاه آموزشي تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری در رومشگان لرستان
کارگاه آموزشی غربالگری اولیه و تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری 27 فروردين ماه با حضور مسئولين استاني در شهرستان رومشگان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی با معیارهای غربالگری اولیه و ارجاع به موقع و مناسب دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری در محل هنرستان فنی و حرفه ای خواجه نصیرالدین طوسی با حضور رئیس و کارشناسان اداره آموزش وپرورش استثنایی استان؛ معاون وکارشناسان آموزش اداره آموزش وپرورش و مدیران و معاونین مقطع ابتدایی شهرستان رومشگان برگزار شد.
زهرا نظری رئیس اداره آموزش وپرور ش استثنایی استان لرستان در این کارگاه گفت: مراکز ویژه مشکلات یادگیری درکیفیت بخشی به آموزش عادی اهمیت به سزایی دارند.
وي با تاکید بر لزوم به روز بودن اطلاعات مدیران و معلمان گفت: مدارس یادگیرنده ؛مدارس موفقی هستند که موفقیت هرچه بیشتر خود را در یادگیری هرچه بیشتر جستجو می کنند.زیرا شرایط همیشه در حال تغییر و و عوض شدن است .در مدارس یادگیرنده سرعت یادگیری سریعتر از تغییرات محیطی است.و مدارس یادگیرنده نسل یادگیرنده می سازند.
نظري افزود: ما در آموزش وپرورش استثنایی از همکاری با ادارات آموزش وپرورش شهرستان ها /مناطق ونواحی استقبال کرده وجهت همکاری های تخصصی با این ادارات اعلام آمادگی می کنیم .
در ادامه کارشناس مسئول وکارشناس آموزش دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری به مبحث تخصصی مانند : وجود نیروهای توانمند و تخصصی در این مراکز ، شرایط غربالگری اولیه و ارجاع مناسب ، لزوم تشخیص سلبی در ارجاع اولیه و تشخیص افتراقی در ادامه روند ترمیم و درمان ، برنامه پاسخ به مداخله و لزوم توجه به فازهای (1) و (2) پیشگیری ، تقسیم بندی اختلال یادگیری خاص با تاکید بر DSM-5 ، نقش مناطق بروکا و ورنیکه در اختلال یادگیری خاص ، حافظه فعال و چگونگی ترمیم و توانبخشی آن ،آگاهی واج شناختی به عنوان گام اول در ترمیم و درمان مشکلات خواندن و اشتباهات املایی و راههای عمومی کاهش یا تعدیل آن ها پرداختند.
درپایان از مدرسه استثنایی پویا و مرکز مشکلات ویژه یادگیری شهرستان رومشگان بازديد شد.