• انتشار: 1400/01/10 - 15:06
  • تعداد بازدید: 1742
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
از سوی حسینی در شورای آموزش و پرورش شهرستان سبزوار صورت گرفت

تشریح دستاوردهای آموزش و پرورش در زیست بوم کرونا‌ / اهدای ۵۰ تبلت به دانش آموزان کم برخوردار شهرستان سبزوار

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سبزوارکه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و سایر اعضا برگزار شد به تشریح دستاوردهای آموزش و پرورش در عصر کرونا پرداخت.

4291.mp3 تشریح دستاوردهای آموزش و پرورش در زیست بوم کرونا‌ / اهدای ۵۰ تبلت به دانش آموزان کم برخوردار شهرستان سبزوار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست  ضمن تبریک سال جدید و میلاد امام زمان و تاکید بر اینکه  در زیست بوم کرونا‌ جهان و کشورمان با وضعیت خاصی مواجه شد اظهار کرد: یکی از اندیشمندان جهان کتابی تحت عنوان جهان پس از کرونا نگاشت و در آن اشاره کرد که در پشت این ریزش جهانی دنیای جدیدی در حال شکل‌گیری است و قطعاً جهان های پیش، حین و پس از کرونا جهان های متفاوتی خواهند بود  و  انسان ها باید نقش های متناسب با جهان حین و پس از کرونا را داشته باشند.
وی افزود: آموزش و پرورش نیز در سال ۱۳۹۹ با وجود کرونا و تنگناهای مالی و اقتصادی ناشی از این وضعیت  موفقیت های چشمگیری داشت.

معاون وزیر با  اشاره به پژوهش های بین المللی در حوزه آموزش و پرورش گفت:  جان هتی مدیر موسسه پژوهش در دانشگاه ملبورن و یکی از موثرترین افراد دنیا در تعلیم و تربیت با بررسی ۱۵ ساله و مطالعه بیش از ۵۰۰۰ پژوهش که حدود ۲۴۰ میلیون دانش آموز و انواع نظام های آموزش و پرورش را بررسی کرده بوند به سه عامل اصلی که در کیفیت نظام تعلیم و تربیت نقش موثری دارند رسید.
وی افزود: اتخاذ رویکردی از آموزش با محوریت علم، ذهن و مغز و تربیت، توجه به فلسفه علوم و دانش و کیفیت معلمین  سه عامل اصلی کیفیت در نظام تعلیم و تربیت  بر اساس پژوهش جان هتی هستند که در این میان کیفیت معلمین نقش بیشتری دارد.
معاون وزیر با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ در حوزه نیروی انسانی و معلمین اقدامات بسیار مهمی در آموزش و پرورش صورت گرفت اظهار کرد: تدوین و تصویب نظام رتبه بندی معلمان در دولت و ارسال آن به مجلس به عنوان یک لایحه، اقدام راهبردی مهمی بود که در سال ۱۳۹۹ به نتیجه رسید.
وی افزود: حقوق و مزایای معلمان در سال قبل ۶۵ درصد افزایش یافت در صورتی که که حقوق سایر کارکنان دولت  در سال ۱۳۹۹  رشد ۴۵ درصدی داشت.

 وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ بالاترین میزان تخصیص اعتبار یعنی ۱۴۰ درصد در حوزه آموزش و پرورش محقق شد اظهار کرد: در روزهای آخر سال گذشته نیز دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مطالبات معلمان پرداخت شد.
 ‏حسینی افزود: در سال گذشته طرح مسکن ملی فرهنگیان در ۲۵۱ شهر با ۴۴ هزار واحد مسکونی  کلید خورد که هم اکنون در حال اجرا می باشد.
 ‏وی گفت: در سال ۱۳۹۹ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمام مسیرهای ورود معلم به آموزش و پرورش به جز از طریق دانشگاه فرهنگیان بسته شد و ۱۰۲ هزار  معلم نیز یا استخدام  و یا تبدیل وضعیت شدند.
 ‏حسینی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت در دوره پیش دبستانی دچار نوعی اغتشاش و عدم یکپارچگی مدیریتی بود اظهار کرد: در سال گذشته با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مدیریت نظام تعلیم و تربیت پیش از دبستان به وزارت آموزش و پرورش سپرده شد و اساسنامه سازمان ملی اوان کودکی به تصویب رسید.
 ‏وی تصریح کرد: بر اساس این اساسنامه مدیریت یکپارچه و واحد در دوران حساس اوان کودکی و پیش دبستانی به آموزش و پرورش سپرده شد  که این امر موجب افزایش  پوشش پیش دبستانی و تحقق مداخلات بهنگام طلایی خواهد شد.
 ‏معاون وزیر با بیان اینکه در سال گذشته اجرایی سازی سند تحول بنیادین با تدوین ۲۵ بسته تحولی منبعث از سند تحول بنیادین شروع شد اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات  و واکنش های موثر وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته راه اندازی شبکه بومی، امن، انحصاری، فراگیر، رایگان و داخلی شاد بود که به سرعت جایگزین آموزش های حضوری در ایام تعطیلی مدارس شد.
 ‏جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه در سال گذشته اطلس یادگیری در آموزش و پرورش تدوین و اجرایی سازی شد اظهار کرد: در این اطلس آموزشی، مهمترین بخش آموزش از طریق شبکه شاد محقق شد اما ۳۰ درصد از دانش آموزان کم برخوردار از ابزارهای لازم برای اتصال به شبکه شاد برخوردار نیستند.
 ‏ وی افزود: تامین این تجهیزات از طریق طرح هدایت در حال پیگیری است و تاکنون ۲۲۵ هزار  تبلت و ابزار آموزشی دیجیتال در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته است.
 ‏حسینی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش نقش اساسی در تامین تجهیزات آموزشی دیجیتالی  دانش آموزان نیازمند بر عهده دارند اظهار کرد: فعال کردن خیرین و انجمن‌های اولیا و مربیان و ترغیب ادارات و خانواده‌ها به اهداء تبلت های اضافی از جمله مواردی است که شوراهای آموزش و پرورش می توانند به آن ورود پیدا کنند.
 ‏وی افزود: تاکنون در شهرستان سبزوار ۵۰۰ تبلت تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است و برای سایر دانش‌آموزان باید این نهضت مشارکتی همچنان ادامه یابد.
 ‏رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه به بیان نیازمندیهای شهرستان سبزوار در حوزه آموزش و پرورش استثنایی پرداخت و اظهار کرد: ایجاد یک مرکز جامع تشخیصی توانبخشی و مشاوره ای در سبزوار شروع شده است و یک اتاق سنجش آکوستیک و یک مرکز جامع آموزش مجازی نیز در سبزوار راه اندازی خواهد شد.
 ‏وی افزود: مدرسه اتیسم سبزوار در حال احداث است که برای تحقق اعتبارات مورد نیاز آن تلاش خواهد شد و سالن ورزشی نیمه تمام دانش آموزان استثنایی این شهرستان نیز تامین اعتبار خواهد شد.
 ‏وی گفت: راه اندازی اتاق بازی مدرسه یاران و ایجاد باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی از دیگری مواردی است که به زودی در شهرستان سبزوار اجرایی خواهد شد.
 ‏معاون وزیر در پایان گفت: از معاون استاندار و فرماندار محترم شهرستان سبزوار تقاضا دارم در خصوص تامین ۵۰ درصد سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، تامین تجهیزات آموزشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی، تامین تبلت دانش آموزان کم برخوردار، آسفالت برخی مدارس و معابر منتهی به مدارس این شهرستان از طریق شهرداری و مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین اهتمام لازم را داشته باشند.
 ‏شایان ذکر است در این نشست ۵۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان نیازمند شهرستان سبزوار اهدا شد.
 ‏

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4291
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید