کردستان
مشارکت اولیا در مدارس با نیازهای ویژه پیش نیاز تحقق اهداف آموزشی وتربیتی است
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان مشارکت اولیا در مدارس با نیازهای ویژه را پیش نیاز تحقق اهداف آموزشی، تربیتی و توانبخشی عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به نظام تعلیم و تربیت به عنوان وسیع ترین و در عین حال مهم ترین نهاد کشور گفت: تربیت امر خطیر و مهمّی است که عناصر بسیاری در آن دخیل اند واین مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نخواهد شد.
رنجبر با تأکید برتوسعه مشارکت اولیا در آموزش و پروش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیراظهار داشت: در هفته پیوند اولیا و مربیان که از 24 تا 30 مهرماه ادامه خواهد داشت، انتخابات انجمن اوليا و مربيان مدرسه طبق آيين نامه اجرايي مدارس و آيين نامه انجمن اوليا و مربيان برگزار و بر اساس شرح وظايف انجمن هاي اوليا و مربيان در واحدهاي آموزشي با نیازهای ویژه به فعاليت مشغول مي شوند.
وی افزود: انجمن اولیا و مربیان به عنوان بزرگترین نهاد مردمی درآموزش و پرورش بویژه در مدارس استثنايي از پيش نيازهاي يك برنامه موثر و مفيد در امر آموزش و توان بخشي دانش آموزان با نیازهای ویژه و بازوان توانمند مدیران مدارس و ضامن رسمیت یافتن تصمیم گیریها برای اجرای برنامه هستند.
رنجبر با بیان اینکه سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکتهای عمومی طراحی شده است، یادآور شد: حضور اولیا و همکاری و مشارکت آن ها در اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینهساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تاکید بر اینکه برنامههای آموزش و پرورش با نیازهای ویژه مستلزم مشارکت والدین است و توانایی فکری، علمی و تخصصی والدین در آموزش وتربیت دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد، گفت: تداوم و بقای جامعه در گرو هدایت هدفدار انسانهاست و اخلاق، هدایت و تربیت سه رکن اساسی در آموزش و پرورش هستند.