يك هزار و 409 دانش آموز در مدارس استثنایی استان اردبيل تحصیل می کنند
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 409 دانشآموز در مدارس استثنایی استان تحصیل میکنند، گفت: 450 نفر دانشآموز نیز به صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، محمد شفایی در جریان آغاز طرح سنجش آمادگی تحصیلی دانشآموزان ورود به پایه ابتدایی و نوآموزان پیش دبستانی در مدرسه استثنایی نوید ، با بیان اینکه خانوادهها با ورود به سامانه سنجش آمادگی تحصیلی دانشآموزان نسبت به ثبت نام اقدام کرده و در موعد مقرر همراه با برگه ثبت نام و سایر مدارک به پایگاهها مراجعه میکنند، گفت: در بازدیدی که از پایگاه اردبیل داشتیم کار با نظم و دقت خوب همراه با مشارکت و همراهی خانوادهها در حال انجام است و امیدواریم نتایج این طرح به نفع نظام تعلیم و تربیت و تعالی شایسته نسل آینده باشد.
وي تصریح کرد: بنابه تشخیص متخصصین امر تعدادی از این دانشآموزان به مدارس استثنائی و تعدادی دیگر نیز به مدارس عادی ارجاع داده میشوند تا به صورت تلفیقی و نگاه ویژه تحصیل خود را ادامه دهند.
شفایی به اجرای موفق این طرح در سالهای گذشته نیز اشاره کرد و ادامه داد: جا دارد از همکاری و مشارکت سایر دستگاهها و نهادها نظیر دانشگاه علوم پزشکی و همچنین رسانهها در آگاهیبخشی به خانوادهها در این زمینه قدردانی کنیم.
وی همچنین به نتایج سال گذشته این سنجش اشاره و اظهار کرد: سال گذشته ما در قالب این طرح موفق شدیم 22 هزار دانشآموز را مورد سنجش قرار دهیم که در مجموع 229 نفر از این دانشآموزان با تشخیص مشکل آنها در حوزه نابینایی یا کم بینایی، ناشنوایی و همچنین کم توان ذهنی به مدارس استثنائی معرفی شدند.
رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي اردبيل به نوسازی و خرید تجهیزات جدید در حوزه سنجش آمادگی تحصیلی دانشآموزن اشاره کرد و افزود: با عنایت وزارت متبوع موفق شدیم 6 دستگاه غربالگری شنوایی و شنوایی سنجی را تهیه کرده و با استقرار آن در پایگاهها زمینه ارائه خدمات مطلوبتر را به نوآموزان و دانشآموزان بدو ورود به ابتدایی فراهم کنیم.
شفایی ادامه داد: ما در مدارس استثنائی با مشکل کمبود نیروی تخصصی و فضاهای آموزشی روبرو هستیم که در این زمینه گامهایی برداشته شده تا بتوانیم با جذب نیروهای متخصص بخشی از مشکلات و نارسائیها را برطرف کنیم.