• انتشار: 1402/06/08 - 08:27
  • تعداد بازدید: 1401
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

یکی از اهداف ایجاد مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام ، توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی است

دوره آموزشی توانمندسازی مربیان و کارکنان شاغل در مراکز جامع آموزش، سنجش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی که در مرکز مشکلات یادگیری رویش نکاء برگزار شد.

7766.mp3 یکی از اهداف ایجاد مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام ، توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ،  بعدازظهر روز  چهارشنبه ۸ شهریور ماه « سید سروش ساداتی جمالی » رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران در دوره توانمندسازی کارکنان مراکز جامع،  سیاست ها، اهداف و وظایف این مراکز را برشمرد.

ساداتی جمالی گفت: یکی از اهداف ایجاد مراکز جامع سنجش، توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی است به نحوی که  در مواجهه با دانش آموزان از شناخت کافی و مؤثر نسبت به توانایی، استعداد، وضعیت  روانی، آموزشی و تربیتی برخوردار باشند.

وی افزود: با توجه به سیاست های جدید سازمان، مراکز مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام با رویکرد و ساختاری جدید تغییر یافتند و در ساختار جدید، این مراکز علاوه بر دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری، دانش آموزان دیرآموز و... را هم تحت پوشش قرار می دهند.

جمالی با اشاره به فعالیت ۲۵ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان در استان گفت: مراکز مشکلات یادگیری در حقیقت نقش اورژانس آموزش وپرورش را ایفا می‌کنند که هم مشکلات شناختی، عاطفی و روانی دانش آموزان را تشخیص می‌دهند و هم درمان واقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ مرکز در مازندران فرایند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می‌شود را به دانش آموزان جامعه هدف ارائه می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه باید قوانین و انتظارات از آنان را مشخص و روش‌هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیاز‌های شان در کلاس تعیین کرد و فنون اصلاح، حمایت و خود مدیریتی و ارتقای رفتار را برای دانش آموزان درنظر گرفت تا از فرآیند آموزشی با توجه به نیاز‌های خاص آنان نتایج بهتری گرفته شود.

ساداتی گفت: در این مراکز برنامه‌های حمایتی برای دانش آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می‌شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آن‌ها موجبات تحصیل موفق آن‌ها فراهم شود، در واقع عدم تشخیص و درمان به موقع اختلال یادگیری لطمات جبران ناپذیری را به زندگی حال و آینده کودک وارد می‌کند.

وی ادامه داد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری وبا مداخلات آموزشی ودرمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ومشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی دست یافت.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استثنایی بیان کرد: از ابتدای مهرماه  ۲۸ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی در  ۳۱ منطقه آموزشی استان مازندران فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

 

#دوره_توانمندسازی
#دولت_مردم   
#فرصت_خدمت
#هفته_دولت_۱۴۰۲
  • گروه خبری : مازندران
  • کد خبر : 7766
کلمات کلیدی
روابط عمومی مازندران

روابط عمومی مازندران

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید