توسط معاونت برنامه ريزي آموزشي و توان بخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي صورت گرفت
ابزار تشخیصی وکسلر 4 به روز شد
رئيس گروه برنامه ريزي آموزشي و درسي دانش آموزان داراي مشكلات ويژه يادگيري سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشور گفت: ابزار تشخیصی وکسلر 4 (WISC- IV) مورد استفاده درمراكز آموزشی و توانبخشی مشكلات ويژه يادگيري در سراسركشور به روز شد.

آزيتا محمودپور در گفت و گو با روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور با اعلام اين خبر اظهار داشت: با هدف به روز سازي و هنجاریابی ابزار تشخیصی مورد وثوق در مراكز آموزشي وتوانبخشي مشكلات ويژه يادگيري، تعداد1200 نسخه آزمون وکسلر به همراه 436000 پاسخنامه و کاربرگ با نرم جدید سازمان در 32 استان کشور به تمامی مراکز مذکور ارسال شد.
وي در تبيين ضرورت اين برنامه گفت: افزايش هوش بين نسلي ايجاب مي نمايد، برنامه ريزان سازمان در جهت هنجار يابي و به روز سازي آزمون هاي مورد استفاده درمراكزمشكلات ويژه يادگيري تمهیدات لازم را درنظر بگیرند.
محمود پور تصريح كرد: نتايج پژوهش هاي علمي نشان مي دهد با توجه به ، افزايش محرك هاي محيطي و سهولت دسترسي به شيكه هاي اطلاعاتي در هر10 سال سه نمره به نمره هوش كودكان افزوده مي شود. توانایی شناختی در طول یک قرن گذشته تغییر کرده است و متوسط ضریب هوش انسان ها در مقایسه با صد سال پیش حدود 30 نمره افزایش یافته است ،بدین منظور لزوم هنجاریابی ابزار های تشخیصی ضرورت می یابد.
وي تاكيد كرد: آزمون وكسلر4 درمراكزآموزشی و توانبخشی مشكلات ويژه يادگيري یکی از مولفه های تشخیصی در کنار سایر فاکتورها استفاده می شود. لزوم استفاده از ابزارهای موثق و مورد اطمینان جهت تشخیص در مراکز مذکور بسیار با اهمیت می باشد، بدین منظور با همکاری معاونت تشخیص و پیشگیری نسبت به هنجاریابی و به روز رسانی این ابزار اقدام لازم صورت پذیرفت.
رئيس گروه برنامه ريزي آموزشي و درسي دانش آموزان داراي مشكلات ويژه يادگيري كشور اظهار داشت : از تعداد 1200 نسخه آزمون وکسلر به همراه 436000 پاسخنامه وکاربرگ مربوط،900 نسخه آزمون وکسلر در مراكز دولتي و 300 نسخه در مراكز غير دولتي آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری توزيع شده است.