رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد:
اختصاص 4 میلیارد ریال برای اتاق های تربیت بدنی مدارس استثنایی کردستان
محمدی از اختصاص اعتبار 4 میلیارد ریالی برای تجهیز وتکمیل اتاق های تخصصی درس تربیت بدنی مدارس استثنایی کردستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی با تأکید بر اهمیت بهینهسازی فضاهای ورزشی درون مدرسهای در راستای افزایش میزان تحرک بدنی و اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار داشت: 9 کلاس درس تربیت بدنی در مدارس استثنایی استان ایجاد و شروع به فعالیت خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از این تعداد 4 کلاس در مدارس تربیت شهرستان بانه، اوتیسم پویان شهرستان سنندج، باغچه بان شهرستان مریوان وبعثت کامیاران جهت استفاده دانش آموزان آماده و آغاز فعالیت 5 اتاق تربیت بدنی دیگر نیز در در مدارس استثنایی پارسا و توکل سنندج، امیددیواندره، سپیده بیجاروادیب مریوان در اولویت کار آموزش وپرورش استثنایی استان قرار دارد.
محمدی اضافه کرد: برای تکمیل 5 اتاق درس تربیت بدنی در دست اقدام مذکور تا کنون هزینه ای معادل 4 میلیارد ریال تخصیص یافته است که دو میلیارد و 500میلیون ریال از سوی آموزش وپرورش استثنایی و مبلغ یک میلیاردو 500میلیون ریال از محل فصل ششم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش استان تأمین اعتبار شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ورزش مدرسهای را به عنوان اساس پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت استانداردسازی فضاهای ورزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه بر لزوم برنامهریزی جهت برگزاری رویدادهای متنوع ورزشی در مدارس برای ایجاد شور و نشاط در میان دانشآموزان تأکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامههای پیشگیری از کمتحرکی دانشآموزان با نیاز ویژه افزود: فعالیتهای ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانشآموز باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
محمدی با بیان اینکه در هدف های کلان سند تحول بنیادین آموزش وپرورش افزایش مشارکت واثربخشی همگانی به ویژه خانواده در تعالی نظام تعلیم وتربیت رسمی و عمومی مورد توجه جدی است، گفت: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.
محمدی با بیان اینکه برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش آموزان با نیازهای فرصت خواهد داد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند؛ تصریح کرد: ورزش، بخش سازنده در برنامه های آموزشی مدارس با نیازهای ویژه می باشد و روشی برای تأمین سلامتی ، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی آنان است .
گفتنی است در سال تحصیلی جاری یک هزار و 500 دانش آموز با نیاز ویژه در ۴۴ مدرسه استثنایی از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.
بیش از 500 دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) نیز در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی وتخصیص معلم رابط در حال تحصیل می باشند.