اختصاص ۷ میلیارد ریال جهت احداث زمین چمن در مدارس استثنایی کردستان
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان از اخذ اعتبار 7 میلیارد ریال جهت احداث زمین چمن مصنوعی در مدارس استثنایی کردستان خبر داد.

10880.mp3
اختصاص ۷ میلیارد ریال جهت احداث زمین چمن در مدارس استثنایی کردستان
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، از بهرهبرداری زمینهای چمن مصنوعی در مدارس استثنایی شفاء شهرستان قروه و ساعی شهرستان مریوان خبر داد. همچنین، دو زمین چمن دیگر در مدارس توکل شهرستان سنندج و احیاء شهرستان دهگلان نیز بهزودی آماده خدمترسانی به دانشآموزان با نیازهای ویژه خواهند شد.
طالب محمدی با تأکید بر اهمیت بهینهسازی فضاهای ورزشی درون مدرسهای اظهار داشت: "افزایش میزان تحرک بدنی و اصلاح ساختار قامتی دانشآموزان با نیازهای ویژه از اولویتهای ماست. در این راستا، 9 کلاس درس تربیت بدنی نیز در مدارس استثنایی استان ایجاد و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد."
وی افزود: "از این تعداد، 4 کلاس در مدارس تربیت شهرستان بانه، اوتیسم پویان شهرستان سنندج، باغچهبان شهرستان مریوان و بعثت کامیاران جهت استفاده دانشآموزان آماده شده است و 5 اتاق تربیت بدنی دیگر نیز در مدارس استثنایی پارسا و توکل سنندج، امید دیواندره، سپیده بیجار و ادیب مریوان بهزودی به بهرهبرداری خواهند رسید."
محمدی ورزش مدرسهای را به عنوان اساس پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی دانست و تأکید کرد: "استانداردسازی فضاهای ورزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه ضروری است و باید برنامهریزی جهت برگزاری رویدادهای متنوع ورزشی در مدارس برای ایجاد شور و نشاط در میان دانشآموزان انجام شود."
وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و پیشگیری از کمتحرکی دانشآموزان با نیازهای ویژه، افزود: "فعالیتهای ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانشآموز باشد و سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت کند."
محمدی با بیان اینکه در اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزایش مشارکت و اثربخشی همگانی به ویژه خانوادهها در تعالی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مورد توجه جدی است، گفت: "تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است و زمینه سلامت دانشآموزان را فراهم میآورد."
وی تصریح کرد: "برنامههای مناسب فعالیت بدنی به دانشآموزان با نیازهای ویژه فرصت میدهد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شوند و هنگام ورود به بزرگسالی، یک زندگی فعال و سالم داشته باشند. ورزش بخش سازندهای از برنامههای آموزشی مدارس با نیازهای ویژه است و روشی برای تأمین سلامتی، نشاط، تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی آنهاست."
در سال تحصیلی جاری، یک هزار و 461 دانشآموز با نیاز ویژه در 78 مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت میکنند. همچنین، بیش از 500 دانشآموز تحت آموزش تلفیقی فراگیر (با بهره هوشی عادی) در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی و تخصیص معلم رابط در حال تحصیل هستند.