• انتشار: 1398/09/11 - 20:38
  • تعداد بازدید: 280
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
حسینی در جمع خبرنگاران

اردوگاه ملی ۲.۷ هکتاری استثنایی همدان تکمیل و بهره برداری می شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در حاشیه مراسم روز جهانی معلولین در همدان و در جمع خبرنگاران ، از احداث و تکمیل اردوگاه ملی آموزش و پرورش استثنایی همدان با همکاری سازمان نوسازی مدارس خبر داد.

2224.mp3 اردوگاه ملی ۲.۷ هکتاری استثنایی همدان تکمیل و بهره برداری می شود


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر حسینی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان همدان  گفت: با اشاره به موقعیت مکانی بسیار مناسب اردوگاه دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: این اردوگاه با مساحت تقریبی ۲۷ هزار متر مربع  و با موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در دست احداث است و تلاش میکنیم که این اردوگاه ملی هر چه سریعتر احداث و به بهره برداری برسد.


وی تاکید کرد: با توجه به رویکرد سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد موقعیت های متنوع یادگیری، این اردوگاه فرصت بسیار مناسبی برای برنامه های تربیتی دانش آموزان با نیاز ویژه در کشور است. لذا می تواند به تحقق ساحت های اجتماعی هنری ، ورزشی ، اخلاقی و اعتقادی داش آموزان کمک کند.


وی در ادمه با بیان اینکه دو موقعیت بی بدیل یادگیری مربوط به تربیت بدنی و ورزش تربیتی وجود دارد افزود:  این اردوگاه های فرهنگی تربیتی بستری مناسب برای تعمیق و پایداری یادگیری دانش آموزان با نیاز های ویژه است.


شایان ذکر است: در حاشیه این مراسم دکتر حاجی بابایی نیز در خصوص احداث و تکمیل اردوگاه قول همکاری و مساعدت داد.


دکتر حسینی در ادامه تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، اصلی ترین سیاست  سازمان، رویکرد فراگیر سازی  مبتنی بر عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.


 وی تصریح کرد:  درحال حاضر12 هزار مدرسه فراگیر، پذیرای 73 هزار دانش آموز با نیاز ویژه است و 1600 مدرسه خاص نیز حدود 80 هزار دانش آموز با نیاز های ویژه را تحت پوشش وتوانبخشی قرارداده اند.


 رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور تاکید کرد، در آموزش و پرورش استثنایی ما به سمت ایجاد انطباق در آموزش و پرورش حرکت می کنیم، که باید مدارس در محتوا، فضا و مهارتهای نیروی انسانی و نگرش دانش آموزان  و والدین متناسب سازی شوند.


 وی در ادامه گفت، دراین راستا بیش از 200 عنوان کتاب عادی مناسب سازی شده است که اخیرا سه کتاب  راهنما برای والدین تدوین شده و سه کتاب راهنما نیز برای دانش آموزان عادی در دست تدوین است.


 وی همچنین اظهارداشت: با توجه به اینکه ۴۷ مدرسه ویژه دانش آموزان اتیسم در کشور وجود دارد ولی هنوز در 14 استان این مدارس وجود ندارد که دراین زمینه نیز خیرین مدرسه ساز تعهداتی را پذیرفته اند.


وی همچنین یادآور شد: هم اکنون یک مجتمع آموزشی ویژه دانش آموزان اتیسم در همدان در حال احداث می باشد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: درحوزه مشکلات ویژه یادگیری نیز سیاست سازمان بر این است که در مناطق ۷۵۲ گانه آموزش و پرورش که شرایط ایجاد مرکز مشکلات ویژه یادگیری را دارند، حداقل یک مرکز ایجاد شود، 


وی با بیان اینکه درحال حاضر 680 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور وجود دارد، افزود: علاوه بر ۱۲ مرکز جامع مشاوره و راهنمایی خانواده در کشور ، 12 مرکز دیگر نیز درحال ایجاد است، که وظیفه این مراکز ارائه مشاوره های بالینی و تحصیلی وحرفه ای به خانواده است.


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 2224
کلمات کلیدی