اولین کارگاه هوش مصنوعی در آموزش وپرورش استثنایی کردستان برگزار شد
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با فنآوری هوش مصنوعی با محوریت کاربرد در محیط آموزشگاهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عصر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه یکروزه هوش مصنوعی که در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با تأکید براهمیت ارتقاء دانش وتوانمندی های علمی مدیران گفت: این کارگاه با بررسی فرصتها و چالشهای استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آموزش، برای 65 نفر از مدیران مدارس استثنایی ومراکز جامع سنجش شهرستانها ومناطق استان برگزار شد.
محمدی گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد با به رسمیت شناختن هوش مصنوعی بعنوان یک واقعیت موجود و با درک نقش در حال تحول مدارس و معلمان، هوش مصنوعی میتواند به طور موثری برای افزایش تجربیات یادگیری و آمادهسازی دانشآموزان برای آینده به کار گرفته شود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اضافه کرد: استفاده از هوش مصنوعی در مدارس بهویژه در فرآیندهای مدیریتی و آموزشی میتواند تحول بزرگی در سیستمهای آموزشی ایجاد کند. این فناوریها نهتنها به مدیران و معلمان کمک میکنند تا زمان و انرژی خود را صرف امور اجرایی نکنند، بلکه به دانشآموزان این امکان را میدهند که در یک محیط آموزشی هوشمند و تعاملی یاد بگیرند.
محمدی ادامه داد: هوش مصنوعی ظرفیت بالایی برای تحول مدیریت مدارس از طریق بهبود کارایی، شخصیسازی و تصمیمگیری دارد. با این حال، توجه به چالشهایی مانند حفظ حریم خصوصی، توسعه زیرساختها و آموزش کافی ضروری است.
وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی وتربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روشهایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با توسعه تکنولوژی وتأمین نیروی انسانی ماهر ومتخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات ونوآوری است.
محمدی در پایان گفت: آموزش وبهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان ومربیان حلقه اصلی مفقوده مغفوله نظام کنونی آموزش وپرورش کشور می باشد چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام های آموزشی، منوط به توانمندی ها و قابلیت های حرفه ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی وکار گزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.