• انتشار: 1401/05/02 - 14:54
  • تعداد بازدید: 1513
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
طریفی حسینی خبر داد:

ایجاد مرجع اعتبار بخشی ابزارها و پروتکل های تشخیص و مداخله ای شناختی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه اجرایی سازی تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: رویکرد غالب سازمان در حوزه تشخیص و توانبخشی، رویکرد شناختی است و با توجه به ظرفیت های این رویکرد می توان از آن در جهت افزایش اثر بخشی و کارآمدی برنامه ها و فعالیت های مختلف آموزش و پرورش در عرصه های برنامه ریزی درسی و آموزشی ، توانمندسازی معلمان ومناسب سازی فضاهای آموزشی استفاده کرد، لذا با مورد توجه قرار دادن این رویکرد در بخش های مختلف آموزش و پرورش می توان به صورت نظام مند به توسعه سرمایه شناختی کشور از طریق آموزش و پرورش اقدام کرد.

6307.mp3 ایجاد مرجع اعتبار بخشی ابزارها و پروتکل های تشخیص و مداخله ای شناختی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی هدف از برگزاری جلسه  اجرایی سازی تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین را توسعه سرمایه شناختی کشور و توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با ارزیابی، ارتقاء و توان‌بخشی نو آموزان و دانش آموزان مدارس سراسر کشور و ساماندهی زیست‌بوم علوم و فناوری‌های شناختی در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی کشور عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه آمادگی داریم در ایجاد کارگروه مشترک توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در زیرمجموعه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی همکاری کنیم، افزود: تجهیز و راه‌اندازی مراکز جامع ارزیابی، تشخیص و توان‌بخشی برای ارزیابی و مداخله‌ بهنگام در سراسر مناطق کشور از دیگر موضوع‌های موردتفاهم است. 

طریفی حسینی اظهار کرد: در ساخت، اعتباریابی و هنجاریابی ابزارهای غربالگری و تشخیصی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود و دبستان و پیش‌دبستان و دیگر مقاطع تحصیلی آماده همکاری هستیم. 

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور درباره اجرایی‌سازی این تفاهم‌نامه افزود: از دیگر موضوع‌های موردتفاهم، همکاری در زمینه طراحی، ساخت و اعتباربخشی ابزارهای تشخیصی و مداخله‌ای مبتنی بر علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد کارگروه‌های مشترک تشخیصی و آموزشی مطابق با شیوه‌نامه اجرایی و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی مشترک است.

 وی اظهار کرد: همکاری در تولید و انتشار منابع علمی ازجمله مقاله، کتاب، نشریه و...، شناسایی دانش‌آموزان مستعد، همچنین دارای نیاز ویژه با هدف بهره‌برداری این دانش‌آموزان از خدمات آموزشی و امکانات آموزشی موردحمایت ستاد، برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های علمی و پژوهشی و تبادل اطلاعات در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری‌های مرتبط با علوم شناختی و یادگیری از دیگر موضوع‌های تفاهم‌نامه است.

 شایان ‌ذکر است که در این نشست ، جهت تسریع  در روند اجرایی تفاهم‌نامه، کمیته مشترک با حضور نمایندگان طرفین معرفی و مسئولان پیگیری این تفاهم‌نامه نیز تعیین شدند.

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 6307
کلمات کلیدی
فرهاد  ملوندی

فرهاد ملوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید