• انتشار: 1398/08/28 - 17:03
  • تعداد بازدید: 235
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی:

باید به نهضت بریل آموزی و توجه به رشته های فنی و مهارتی بیشتر تمرکز کنیم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گردهمایی مدیران مدارس و کارشناسان ستادی آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: 38 حوزه و 200 رشته فنی و حرفه ایی و کارو دانش برای نوجوانان استثنایی در کشور تدوین شده است و باید به رشته های فنی و حرفه ای و نیز نهضت بریل آموزی توجه و تمرکز بیشتری نماییم.

2176.mp3 باید به نهضت بریل آموزی و توجه به رشته های فنی و مهارتی بیشتر تمرکز کنیم


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛ دکتر حسینی در جمع مدیران مدارس و کارشناسان ستادی آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین که در آمفی تئاتر علامه امینی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: بیش از 150 هزار دانش آموز در یک هزار و 570 مدرسه ویژه در کشور تحصیل می کنند.


وی با اشاره به ویژگی هایی که مدارس استثنایی باید داشته باشند تصریح کرد: پیوند با جامعه، ورود به بازار کار و آموزش کاربردی باید از خروجی های تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس باشد این در حالی است که در بسیاری از موارد آموزشی ها به شیوه مکانیکی انجام می شود.


دکتر حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور باید به شیوه ارگانیک انجام شود تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما آموزش به صورت مکانیکی است و محصل پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار نمی شود.


معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: یکی از بحران های کشور ذهنی بودن آموزشی های نظام آموزش و پرورش است و دانش آموزان به صورت کاربردی مطالب را یاد نمی گیرند.


دکتر حسینی عنوان کرد، لازم است که این آموزش ها از بعد ذهنی وتئوری به بعد کاربردی تغییر کنند تا جوانان بتوانند پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوند.


وی گفت: در آموزش و پرورش مکانیکی تنها وظیفه تربیت نیرو در نظر گرفته می شود اما در آموزش و پرورش ارگانیک افراد پس از تربیت، وارد بازار کار شده و فرد مفیدی برای جامعه می شوند.


حسینی بیان کرد، همه انسان ها نسبت به یکدیگر استثنایی هستند و تفاوتها و توانایی های منحصر به فردی دارند در حالی که هر انسانی در کنار کاستی ها، دارایی ها و ظرفیت هایی هم دارد.


وی اظهار داشت: هر انسانی دارایی هایی دارد که ممکن است افراد دیگر از داشتن آنها بی بهره باشند به همین سبب بهتر است برای رشد و ارتقای افراد به جای تمرکز بر نواقص، بردارایی های شان دقت شود.


معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: این مساله باید در حوزه آموزش و پرورش استثنایی بیشتر از آموزش و پرورش عادی مد نظر قرار گیرد.


حسینی با اشاره به اینکه در اینکه در ایران نسبت به دنیا، چهار هزار و 900 ساعت آموزشی مازاد وجود دارد، عنوان کرد: این ساعت مازاد آموزشی تنها ذهن دانش آموزان را منجمد می کند و سودی برای آنها ندارند.


حسینی ادامه داد، به منظور ایجاد فرصت های برابر، نهضت بریل آموزی را فعال کرده و این نهضت را از روز معلولین به طوری رسمی آغاز می کنیم تا معلمان و اولیا و کارشناسان بتوانند خدمات بهتری را به دانش آموزان ارائه کنند.


دکتر حسینی: با بیان اینکه باید دانشکده های علوم پزشکی و بهزیستی را پای کار بیاوریم گفت: باید مدارس غیر دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی را ایجاد کنیم چون  این دو دستگاه امکان خدمت رسانی به دانش آموزان استثنایی را خصوصا در بعد توانبخشی دارا می باشند.


 



 




 


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 2176
کلمات کلیدی