• انتشار: 1398/09/16 - 10:34
  • تعداد بازدید: 322
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برنامه و چارچوب فعالیت های درمانی (پروتکل) کاردرمانی در روز جهانی معلولین رونمایی شد

2249.mp3 برنامه و چارچوب فعالیت های درمانی (پروتکل) کاردرمانی در روز جهانی معلولین رونمایی شد


 


  به گزارش معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان،محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی اعلام کرد به منظور تحقق اهداف عملياتي اين برنامه و چارچوب فعاليتهاي كاردرماني، دانستنيها و اطلاعات، به عنوان بستري لازم براي اجراي برنامه هاي درماني مي باشد. دانش روز، تجهيزات درماني، ارزيابيهاي تخصصي، تجهيزات توانبخشي كمكي، به ويژه آموزش خانواده و تعامل با گروه آموزشي مدرسه و فضاي كاري استاندارد، همگي از عوامل زمينه ساز تحقق اهداف با توجه به رويكردهاي درماني و توانبخشي در مدارس استثنايي مبتني بر ارايه خدمات براي دانش آموزان كم توان ذهني،جسمي-حركتي، چند معلوليتي و اختلالات طيف اتيسم است.


  همچنین ضرغامپور مدیر توانبخشی معاونت اظهار نمود؛ برنامه و چارچوب فعاليتهاي كار درماني مشتمل بر دو فصل مفاهيم و تعاريف و ارزيابي مي باشد. در اين محتوا سه بخش مهم تعیین اهداف اولیه ، شیوه درمان و ثبت گزارش روزانه مبتني بر ارزیابی دقیق اولیه در ابتدای سال (نیمه اول مهرماه) و ارزیابی ثانویه در پایان سال تحصیلی ضروری و بايستۀ انجام است. تدوین و طراحی یک برنامه آموزش خانوادۀ مدون و از پيش تعيين شده در طول سال تحصیلی با تعیین تقویم زمانبندی جلسات آموزش خانواده در برنامه سالانه مدرسه ،همراه با تعیین سرفصل‌های آموزشی مناسب و مورد نیاز (به اقتضای نیازهای تعیین شده در نیمه اول مهر) هر سال تحصیلی و همچنين توجه ويژه و مستمر به آموزشها و مشاوره هاي انفرادي والدين دانش آموزان با نياز هاي ويژه از زمان انجام ارزيابي اوليه تا پايان مداخلات درماني دانش آموز از ضروریات مي باشد و لازم است گـزارش و نتايـج آن در كاربرگهاي مربوطه ثبت گردد. برنامه آموزشي ویژه همکاران و معلمان با هدف تعامل و هم‌افزایی علمي و عملي در خصوص تعيين و ارتقائ وضعیت دانش‌آموزان به صورت گروهی و انفرادی در هر سالتحصیلی حداقل یک بار اجرا مي گردد. این پروتکل در پایگاه اطلاع رسانی سازمان در اختیار مدارس قرار دارد.


 


 


 


 

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 2249
کلمات کلیدی