• انتشار: 1402/09/11 - 07:21
  • تعداد بازدید: 306
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برنامه ورزشی نشاط در مدارس استثنایی کردستان اجرا می شود

جشنواره نشاط (یک روز بازی در کنار خانواده) درقالب برنامه ورزشی خانواده محور در مدارس استثنایی استان اجرا می شود.

8294.mp3 برنامه ورزشی نشاط در مدارس استثنایی کردستان اجرا می شود

 به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ طالب محمدی، با بیان اینکه ورزش علاوه بر ایجاد تأثیرات مثبت جسمی و روانی بر افراد ، موجب تحکیم روابط خانواده از طریق حس مشارکت و ایجاد فضای درک متقابل می‌شود، اظهار کرد: به منظور توسعه فعالیتهای جسمانی و ورزش همگانی، ایجاد انگیزه وحفظ نشاط  دانش آموزان، این جشنواره درمدارس استثنایی استان اجرا می شود.

محمدی گفت: این فعالیت شامل اجرای یک جشنواره یک روزه در سطح مدرسه(با حضور دانش آموزان یک مدرسه)، سطح منطقه(با حضور دانش آموزان چند مدرسه همجوار) یا سطح استان(با حضور دانش آموزان از چند منطقه همجوار) می باشد که طی آن دانش آموزان با نیازهای ویژه(با اولویت دوره اول و دوم ابتدایی) به همراه خانواده های خود(پدر و مادر، سرپرست)، در فضایی شاد و مفرّح، در7 مسابقه/ بازی که در قالب 7 ایستگاه تعریف میشوند، شرکت نموده و پس از اتمام بازیها و جمع بندی امتیازات، به خانواده های حائز رتبه های برتر جایزه و گواهینامه اهداء خواهد شد 

وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از کم‌تحرکی دانش‌آموزان با نیاز ویژه افزود: فعالیت‌های ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش‌آموز باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

محمدی با بیان اینکه در هدف های کلان سند تحول بنیادین آموزش وپرورش افزایش مشارکت واثربخشی همگانی به ویژه خانواده در تعالی نظام تعلیم وتربیت رسمی و عمومی مورد توجه جدی است، گفتتربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

وی آشنایی اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با اهداف تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی، کاهش آسیب های ناشی از گسست نسلی در خانواده ها، همسویی اولیای دانش‌آموزان با مدرسه در آموزش درس تربیت بدنی، مشارکت اولیای دانش آموزان در مجموعه فعالیتهای تربیت بدنی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه وارتقای کیفیت زندگی اجتماعی از طریق توسعه روابط خانوادگی را از اهداف کیفی برگزاری این جشنواره برشمرد.

محمدی با تاکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزود: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روانی ناشی از معلولیت به آنها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد گرفته به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: از طریق تربیت‌بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی ، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می شود.

محمدی با بیان اینکه برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش آموزان با نیازهای فرصت خواهد داد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند؛ تصریح کرد: ورزش، بخش سازنده در برنامه های آموزشی مدارس با نیازهای ویژه می باشد و روشی برای تأمین سلامتی ، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی آنان است .

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 8294
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید