• انتشار: 1403/09/28 - 09:09
  • تعداد بازدید: 54
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری نمایشگاه از خودباوری تا موفقیت در مدارس استثنایی کردستان

با هدف شکوفایی استعداد، تقویت خلاقیت ومعرفی توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان با عنوان از خودباوری تا موفقیت در مدارس استثنایی کردستان برگزار شد.

10333.mp3 برگزاری نمایشگاه از خودباوری تا موفقیت در مدارس استثنایی کردستان

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان محمدی با تأکید بر نقش مهم مهارت‌آموزی در بروز خلاقیت‌های دانش‌آموزان گفت: اجرای دوره‌های آموزشی، آموزش کار آفرینی، ارتقای مهارت‌های فنی، شایستگی‌های شغلی و کسب و کار زمینه ورود دانش‌آموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار در آینده فراهم می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را آگاهی بخشی، آشنایی با استعدادها، نمایش توانمندی‌ها، ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد نگرش مثبت جامعه نسبت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و افزود: مهارت‌آموزی فرصتی برای رشد و شکوفایی استعدادها، ارتقای دانش، نگرش و کشف خلاقیت‌ها در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

طالب محمدی با برشمردن اشتغال پایدار به‌عنوان دغدغه مهم دانش‌آموزان استثنایی، گفت: اگر امکانات و بستر مناسب جهت رشد و خلاقیت این دانش‌آموزان فراهم شود، آنها می‌توانند محدودیت‌های خود را پوشش دهند و توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه مفاهیم آموزش شغلی می‌تواند در خلال برنامه‌ریزی تحصیلی به دانش‌آموزان آموزش داده شود، بیان کرد: تلاش ما ایجاد زمینه و آماده‌سازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تأمین آینده آن‌ها است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مهارت آموزی را فرصتی برای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و ادامه داد: خودباوری و خوداتکایی از محوری‌ترین اصول تربیتی دانش‌آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش‌آموزان مد نظر قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه توجه به حرفه‌آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در نظام‌های آموزشی پیشرفته یادآور شد: «داشتن شناخت» لازمه حرکت در مسیر موفقیت است و با شناخت کافی می‌توان در رسیدن به اهداف، کسب دانش و پرورش نسل کار آمد موفق بود.

محمدی با تأکید بر آموزش مهارت‌های اساسی و ضروری، توانمندسازی و آماده سازی دانش آموزان با نیاز ویژه برای ورود به دوره حرفه آموزی و محیط کار اظهار کرد: مهارت آموزی دانش آموزان را قادر می‌سازد تا دانش، نگرش و ارزش‌های وجودی خود را به توانایی‌های واقعی و عینی تبدیل سازند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان آگاه سازی، معرفی توانمندی‌ها، بالا بردن اعتماد به نفس و سطح خودباوری، تقویت روحیه کار و تلاش را از شاخصه‌های اصلی مهارت آموزی دانش آموزان برشمرد و خاطرنشان کرد: مشاهده این آثار متنوع مؤید صرف فعل توانستن در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی با اشاره به اینکه هدف آموزش و پرورش ارتقای سطح کیفی زندگی فردی و اجتماعی است، افزود: در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه تلاش می‌شود با آموزش حرفه و مهارت براساس نیاز و ارزیابی یادگیری دانش آموزان زمینه خودکفایی آنان در بزرگسالی تأمین، کاهش وابستگی و افزایش فرصت‌هایی برای شرکت فعال و مستقل آنها در جامعه مهیا شود.

محمدی در پایان افزود: پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و مهارت آموزی، استعدادیابی و تقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باشد.

 

  • گروه خبری : اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 10333
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان