برگزاری کلاس آنلاین آموزش و اجرای دو پروتكل ارزیابی و مداخله ی خواندن واملا
كلاس های آنلاين آموزش و اجرای دو پروتكل ارزیابی و مداخله ی خواندن واملا مربوط به دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در10 استان مجري برگزار گرديد.

معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: به منظور ايجاد وحدت رويه، استفاده از آخرين دستاوردهاي پژوهشي در حوزه دانش آموزان داراي مشكلات ويژه يادگيري و ارائه الگوي آموزشي وتوانبخشي استاندارد و هماهنگ به آموزگاران شاغل در اين بخش ، پروتكل هاي ارزیابی و مداخله ی آموزشی و توانبخشی ويژه اين دانش آموزان در حال تدوين است.
وي با تاكيد بر اين كه تدوين واجراي آزمايشي اين پروتكل ها يكي از برنامه هاي گروه برنامه ریزی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری این معاونت است ،افزود، تدوين پروتكل هاي خواندن و نوشتن به اتمام رسيده است، دوره توجيهي براي كارشناسان مربوط استان هاي كشور اجرا شده است.
وي اظهارنمود، ده استان براي اجراي آزمايشي پروتكل هاي ارزیابی و مداخله ی خواندن و املا معين شده اند، كه استان خراسان رضوي، همدان، گيلان، اصفهان ،قم استان های مجري آزمايشي پروتكل املا و استان هاي مازندارن ،شهرستانهاي تهران، لرستان،كرما ن وفارس جهت اجراي آزمايشي پروتكل آموزش خواندن تعيين گرديده اند.
با توجه به لزوم تبيين دستورالعمل اجرايي اين دو پروتكل، آموزش مجريان در استانهاي يادشده از طريق كلاس آنلاين ، به تفكيك هريك از پروتكل ها صورت گرفت.
هدف اساسي از برنامه آموزشي آنلاین ، ايجاد وحدت رويه در اجراي آزمايشي هريك از پروتكل هاي آموزش خواندن واملا دراستان هاي مجري، تاكيد براهميت وضرورت طرح و برنامه ريزي دقیق جهت اجراي بهينه اين طرح پژوهشي است.
معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی این سازمان در خاتمه بيان داشت در صورت موفقيت اين طرح پژوهشي در ارائه برنامه هاي ارزیابی و مداخله ی آموزشی و توانبخشی خواندن و املا، كاربست يافته هاي اين طرح در قالب كتاب ونرم افزار هاي آموزشي در اختيار مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.