• انتشار: 1397/12/01 - 14:00
  • تعداد بازدید: 287
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد:

تحصیل بیش از 2 هزار 600 دانش‌آموز طیف اتیسم در مدارس

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین استانداردهای فضای آموزشی و توانبخشی گفت: آیین نامه ارزشیایی توصیفی دوره ابتدایی ویژه دانش آموزان اوتیسم تدوین و مناسب سازی شده است.

1573.mp3 تحصیل بیش از 2 هزار 600 دانش‌آموز طیف اتیسم در مدارس

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، امیرعلی نعمت الهی با اشاره به خدمات بنیاد بیماری‌های خاص، اظهار کرد: بنیاد بیماری‌های خاص خدمات زیادی در سطح کشور ارایه کرده و در جهت ارائه خدمات اقدامات و فعالیت‌های مناسبی داشته است.


وی افزود: در حال حاضر تلاش می‌شود تا مباحث در درون دولت، کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی پیگیری و خدمتگزاری به مردم صورت گیرد لذا این جلسه در جهت حل مشکلات افراد طیف اتیسم است.


رییس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی خاطرنشان کرد: در وزارت آموزش‌وپرورش باوجود محدودیت‌ها، آمادگی همکاری بیشتر با بنیادها و نهادهای فعال در این حوزه ، در راستای توجه و حمایت بیشتر از دانش آموزان  طیف اتیسم، وجود دارد.


نعمت الهی در بخشی دیگر از سخنان خود، بابیان اینکه در آموزش‌وپرورش ظرفیت‌های خوبی برای اطلاع‌رسانی وجود دارد، گفت: شبکه تعاملی سینا با خانواده‌ها ارتباط خوبی می‌تواند برقرار کند و آموزش‌های تخصصی را برای والدین دانش آموزان  طیف اتیسم داشته باشد.


وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اظهار کرد: ٢۶١٧ دانش‌آموز طیف اتیسم شامل ۴٨١ دختر و ٢١٣۶پسر هستند که در ٣٢٧ کلاس خاص و ٣٠ مدرسه مستقل دولتی و١٨مرکز غیردولتی مشغول به تحصیلند.


قائم‌مقام وزیر با اشاره به برنامه‌های تحولی آموزش‌وپرورش ازجمله مهارت آفرینی و بازی و یادگیری، تأکید کرد: در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به‌طور ویژه این بحث‌ها در جهت ارتقای آموزش‌ها پیگیری می‌شود.


وی در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان و والدین را مهم دانست و اضافه کرد: بیش از ۴۵دوره آموزشی ضمن خدمت برای تربیت‌ معلمان و والدینی که فرزند مبتلا به اتیسم دارند، برگزارشده است.


نعمت الهی گفت: تجهیزات، امکانات و فضاهای آموزشی مناسب برای دانش آموزان طیف اتیسم در مدارس تهیه و آیین‌نامه ارزشیابی ویژه این دانش آموزان تدوین‌شده است.


رییس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش پرورش تأکیدکرد: به دلیل عدم شناخت والدین، تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان طیف اتیسم شناسایی نشده‌اند که باید با همراهی و همکاری نهادهای مسئول، آموزش‌ها و بسترهای لازم برای شناسایی این افراد فراهم شود.


شایان‌ذکر است، این همایش با محوریت وضعیت منابع انسانی و نقش والدین در ارتقا و بهبود شرایط افراد با اختلالات طیف اتیسم برگزار می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 1573
کلمات کلیدی