دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان 33 افتخار کشوری کسب کردند
دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان در مسابقات ورزشی، رقابت های هنری وجشنواره نوجوان خوارزمی 33 افتخار کشوری را کسب کردند.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان طالب محمدی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان با نیازهای ویژه استان گفت: کسب 18 رتبه ورزشی، 12 رتبه فرهنگی وهنری و3 رتبه برتر کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی از افتخارات دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در 6 ماهه اخیر است.
محمدی با برشمردن وظایف آموزش وپرورش استثنایی خاطر نشان کرد: 10 گروه دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی، دارای مشکلات ویژه یادگیری، چندمعلولیتی، دارای اختلالات جسمی- حرکتی، اوتیسم، بیش فعالی ودارای آسیب گفتاری وزبان از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی دریافت می کنند.
وی در ادامه با برشمردن 8 شاخص مهم آموزش وپرورش استثنایی، افزود: شیوه نامه نظارت وراهنمایی وعناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب ۴4 برنامه اصلی به شهرستانها ومناطق ابلاغ شده است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اعلام کرد: یک هزار و 500 دانش آموز با نیاز ویژه در ۴۴ مدرسه استثنایی از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.
محمدی اظهار داشت: بیش از 500 دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) نیز در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی وتخصیص معلم رابط در حال تحصیل می باشند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه عنوان کرد: رویکرد ما بنا به کارکرد اصلی آموزش وپرورش اجتماعی کردن افراد، گسترش عدالت تربیتی، آموزش درسها و مهارتهای زندگی و افزایش آگاهی که همان رویکرد تمام ساحتی سند تحول است می باشد.
محمدی در پایان استاندارد نبودن فضا و تجهیزات ،مشکلات ایاب وذهاب،مناسب سازی فضای آموزشی و کمبود نیروی تخصصی توان بخشی و عدم فرهنگ سازی مناسب را مهمترین چالشهای آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد.