• انتشار: 1398/08/28 - 17:24
  • تعداد بازدید: 252
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر حسینی درکارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنایی کشور مطرح کرد؛

طرح فراگیر مشارکت یاران در حوزه دانش آموزان استثنایی را باید شکل دهیم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پنجمین جلسه کارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنایی کشور، ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت ها واقدامات ارزشمند کارگروه یاد شده بر گسترش و توسعه مناسبت ها در زمینه احداث و تجهیز فضاهای آموزشی توانبخشی و ورزشی مورد نیاز دانش آموزان با نیاز های ویژه تاکید کرد.

2178.mp3 طرح فراگیر مشارکت یاران در حوزه دانش آموزان استثنایی را باید شکل دهیم


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛ دکتر حسینی در این جلسه بر اهمیت  اجرایی نمودن سیاست های شش گانه در خصوص توسعه مشارکت که شامل توسعه جذب خیرین مدرسه ساز، تشکیل بانک جامعه اطلاعات خیرین داخل و خارج کشور، آماده سازی طرح آمایش سرزمینی، فضا و تجهیزات، ایجاد کارگروه خیرین مدرسه یار، فرهنگ سازی و نهادینه سازی فعالیت های مشارکتی و خیریه ای در جامعه و تشکیل کارگروه تسهیل خدمات به خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار اشاره و بر اجرایی شدن نتایج نشست هم اندیشی خیرین مدرسه ساز کشور که در مشهد مقدس برگزار شد تاکید کرد.


وی همچنین گسترش قلمرو مشارکت اضلاع همه جامعه اعم از دولتی، بخش خصوصی، جوانان،متخصصین، خیرین، نهاد های دولتی ، عمومی و غیر دولتی را در طرح فراگیر مشارکت یاران دانش آموزان با نیاز های ویژه خواستار شد و بر تدوین اجرای آن تاکید کرد.


حسینی ضمن تاکید بر بهره برداری سریعتر از مجموعه آبی دانش آموزان با نیاز های ویژه در مشهد، علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت های اداری و ودولتی، تدوام مشارکت خیرین را در ادامه بهره برداری و انجام مطلوب فعالیت های آن خواستار شد.


وی با تاکید بر توسعه کمی و کیفی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: در حال حاضر 11 مرکز، در سطح کشور مشغول فعالیت و ارائه خدمت به دانش آموزان با نیاز های ویژه بوده و 11  مرکز دیگر نیز مراحل دریافت مجوز جهت راه اندازی و فعالیت را طی می کنند.


دکتر حسینی ادامه داد نکته قابل تامل این است چگونه می توانیم ضریب نفوذ فعالیت هایمان را به صورت کمی وکیفی گسترش بدهیم و اثرگزاری آنها را بیشتر کنیم.


وی همچنین برخورداری از  ظرفیت مراکز علمی تخصصی در حوزه علوم توانبخشی از  صدور مجوز و راه اندازی مدارس وابسته به آنها که امکان برخورداری دانش آموزان با نیازهای ویژه را از امکانات تخصصی و توانبخشی آنها فراهم می سازد نیز اشاره کرد.


حسینی با بیان اینکه تشکیل کارگروه های تخصصی امر بسیاری ارزشمندی است، اظهار کرد: هر یک از اعضاء مسئولیت تشکیل یک کارگروه را به عهده بگیرند، به عنوان نمونه با تشکیل کارگروه مدرسه یاری، می توانند موجب گسترش فرهنگ یاری رسانی و مدد رسانی در جامعه شوند.


وی در ادامه به کارگروه بانوان خیر، جوانان خیر و رسانه نیز اشاره کرد که برای فرهنگ سازی به گونه ای عمل نمایند  که ضمن بیان انتظارات و نیاز های دانش آموزان با نیاز های ویژه، باور جامعه را به سمت قابلیت ها و توانمندی های آنان سوق دهند و در ارتقاء فراگیر سازی مشارکت یاران به دانش آموزان با نیاز های ویژه اثر گذاری نمایند.


معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: کارگروه علاوه بر بهره مندی از مشارکت های خیرین، استفاده از ظرفیت های سازمان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی و نهادهای عمومی را در برنامه های خود لحاظ کند.


حسینی بر تهیه و  تدوین شیوه نامه ای که تمامی ظرفیت آئین نامه کارگروه را به فعالیت برساند تاکید کرد.


وی به ظرفیت سازی و گسترش قلمرو کمی و کیفی امور مشارکت ها و خیرین در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز در استان ها اشاره کرد و گفت این ظرفیت، نه تنها برای آموزش و پرورش استثنایی بلکه برای کل کشور می تواند قابل توجه باشد.


حسینی در پایان یادآور شد: در حال حاضر انجام دو اقدام ظرفیت سازی با حضور همه اعضاء و آماده سازی طرح آمایش سرزمینی فضا و تجهیزات با لحاظ نمودن جنسیت، گروه و مقطع دانش آموزان با نیاز های ویژه در سراسر کشور بایستی در اولویت برنامه های کارگروه قرار گیرد. همچنین در این جلسه افتتاح بزرگترین مجمع آبی دانش آموزان با نیا های ویژه در مشهد مقدس در مساحت بالغ بر 5 هزار متر مربع، راه اندازی یک مرکز بزرگ توانبخشی و راهنمایی و مشاوره خانواده در تهران توسط خیر نیکوکار و راه اندازی و احداث دو مجتمع آموزشی در استانهای کردستان و خراسان شمالی توسط خیرین مورد تاکید و تصمیم گیری قرار گرفت.


شایان ذکر است: در این نشست مهندس مادرشاهی رئیس کارگروه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظریاتی در خصوص توسعه مشارکت در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری پرداخت و اظهار کرد بایستی از ظرفیت فضای مجازی،سازمان صدا و سیما و شهرداری ها برای بیان انتظارات و معرفی  بیشتر قابلیت ها و توانمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه بهره گرفت.


وی همچنین استفاده از ظرفیت های علمی، تخصصی و مهارتی دانشگاه ها و نیز تشکیل کارگروه های تخصصی مانند کارگروه فنی، روابط عمومی و رسانه را نیز پیشنهاد کرد.


 



 




  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 2178
کلمات کلیدی