عملکرد سازمان در سال های 93 تا 97 برای کودکان و دانش آموزان طیف اتیسم
از سیاست های اصلی سازمان توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به دانش آموزان طیف اتیسم بوده و تلاش برای ارتقا ء این خدمات به عنوان استتراتژی سازمان می باشد.

عمده اقدامات از سال 93 تا کنون می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
به گزارش معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی بر اساس یکی از سیاست های اصلی سازمان توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به دانش آموزان طیف اتیسم بوده و تلاش برای ارتقا ء این خدمات به عنوان استتراتژی سازمان می باشد.
1- برگزاری اولین کارگاه های تربیت 45 مدرس اتیسم (برگزاری 5 کارگاه تخصصی جهت تربیت مدرس به مدت 112 ساعت برای آموزش نیروی انسانی در سطح کشور می باشد.) سال 94
2- برگزاری اولین کارگاه مشترک با مرکز روابط بین الملل و دفتر منطقه ای یونسکو از 28 مهر نا 15 آذر به مدت 64 ساعت جهت تربیت مدرس ، 121 معلم و مشاور در حوزه آموزش و مشاوره به نوآموزان و دانش آموزان طیف اتیسم (سال 97 )
3- اولین کارگاه مشترک با یونسف در خصوص تربیت معلمان چند مهارتی(128 نفر) با همکاری یونسف ،که 24 ساعت آن از آموزش این معلمان به آموزش روشهای ارتباطی و آموزشی اتیسم اختصاص دارد (سال 97)
4- مناسب سازی پودمان دو رشته های باغبانی و کمک خدمات اداری برای دانش آموزان طیف اتیسم، در ضمن این دانش آموزان در صورت داشتن توانایی ارتباطی و تعاملی مناسب قادر خواهند بود در 36 رشته های مهارتی دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز ادامه تحصیل دهند.
5- در حال حاضر و در برنامه سال 97 بررسی رشته موسیقی برای دانش آموزان طیف اتیسم در دستور کار گروه حرفه آموزی سازمان قرار گرفته است.
6- تهیه کیت تصویری تیچ(سال 95)
7- تدوین نقشه راه آموزش جهت برنامه ریزی مدون این گروه (سال 95 )
8- بر اساس آیین نامه آموزش تلفیقی- فراگیر دانش آموزان طیف اتیسم با هوشبهر عادی می توانند با استفاده از خدمات تلفیقی – فراگیر می توانند در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند.
9- تدوین محتوای بسته آموزش والدین
10- اجرای برنامه آموزش والد محور به صورت آزمایش در مدرسه پیامبر اعظم (ص) در این برنامه از آموزش والد به والد استفاده می گردد.(سال 96)
11- تدوین جزوه استاندارد فضا ی مدرسه و تجهیرات آموزشی و توان بخشی ویژه طیف اتیسم بارگزاری در پورتال سازمان
12- تاسیس اولین مدرسه دخترانه ویژه طیف اتیسم در شهر تهران در سال 97