• انتشار: 1398/09/03 - 09:06
  • تعداد بازدید: 658
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

محسن غفوريان در اجلاس روساي ادارات آموزش و پرورش استثنائي كشور:اين حق آنان است كه از فرصت‌هاي برابر برخوردار باشند

2187.mp3 محسن غفوريان در اجلاس روساي ادارات آموزش و پرورش استثنائي كشور:اين حق آنان است كه از فرصت‌هاي برابر برخوردار باشند


 



   به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، محسن غفوريان  در اجلاس روساي ادارات آموزش و پرورش استثنائي كشور كه در مجتمع آموزشي، فرهنگي و توانبخشي امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار كرد: كار ما يك كار تيمي است در آموزش و پرورش استثنايي عواملي نياز است كه تسهيل گر فرايند يادگيري دانش آموزان‌ باشند و اين حق آنان   است كه از فرصت‌هاي برابر برخوردار باشند، سياست سازمان اين است كه بسياري از فعاليت‌ها را به استان‌ها تفويض كنيم.



   معاون  برنامه ريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور در خصوص ارزشيابي توصيفي گفت: اهداف ارزشيابي توصيفي را به پايان رسانديم و اين اهداف روي سامانه ارزشيابي نيز قرار گرفته است. در حوزه آموزش فراگير  به جايي رسيد ه ايم كه از آموزش تلفيقي بايد عبور كنيم.



وي با بيان اينكه اكنون بايد به سمت فراگيرسازي و ايجاد شرايط آموزشي براي همه دانش آموزان‌ حركت كنيم، افزود: قصد داريم در هر استان  سه مدرسه الگو براي فراگير سازي و براي پذيرش همه دانش آموزان‌ با ويژگي هاي متفاوت در سال جاري  ۱۵ مدرسه را در ۱۵ استان با مناسب سازي مدرسه الگو قرار مي‌دهيم.



 



 معاون برنامه ريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور از ارتقاي مدارس الگو به ۳۰ مدرسه در سال آينده خبر داد و اظهار كرد: براي مناسب سازي و الگو قرار دادن يك مدرسه چك ليست‌هايي آماده كرده ايم و تمام اوليا و معلمان را آموزش مي‌دهيم.



 غفوريان همچنين از رونمايي سه كتاب در روز جهاني معلولين خبر داد و افزود: طرح ديگر كه در سازمان پيگيري شده اين است كه در سال جاري براي دانش آموزان با معلوليت شديد ، طرح آزمايشي  آموزش در منزل را پيش بيني نموده ايم . براي دانش آموزان اين طرح جهت تامين ملزومات اوليه مبلغ ۶ و نيم ميليون تومان اختصاص داده شده است. اين دانش آموزان با حمايت مدارس پشتيبان از خانه به كلاس متصل مي‌شوند و تحت آموزش قرار مي گيرند تا اين دانش‌آموزان نيز از آموزش برخوردار شوند.



   وي با بيان اينكه در حال حاضر از طريق اين طرح،  ۲۱ دانش آموز با معلوليت شديد  در استان‌هاي مجري تحت پوشش قرار دارد،ادامه داد: كار بعدي تهيه نقشه راه و سند جامع تشخيصي دانش آموزان داراي اختلالات رفتاري -  هيجاني است كه پيش‌نويس اين سند آماده شده است.


  • گروه خبری :
  • کد خبر : 2187
کلمات کلیدی