• انتشار: 1398/09/03 - 09:24
  • تعداد بازدید: 262
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مشارکت نظاممند سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با معاونت آموزش ابتدایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست با معاون آموزش ابتدایی از مشارکت نظاممند و همکاری مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معاونت آموزشی ابتدایی خبر داد.

2188.mp3 مشارکت نظاممند سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با معاونت آموزش ابتدایی



به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی: دکتر حسینی در نشست  با حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی ضمن تاکید بر اینکه باید در طرح سنجش علاوه بر سطح پوشش تحصیلی ، رسیدگی به مشکل بازمانده های طرح سنجش و افزایش سطح پوشش پیش دبستانی هم در نظر گرفته شود، اظهار داشت: در خصوص پوشش پیش دبستانی کار خوبی صورت گرفته و در حال حاضر ۵۰ درصد این پوشش هدف گذاری شده که باید در آینده تا سطح ۱۰۰درصدی انجام شود چرا که شناسایی مشکلات پیش از ورود به مدرسه و حتی در سنین کمتر که در میانگین جهانی این مداخلات از 3 سالگی است و جز برنامه های آشکار است باعث می شود در مداخلات حرفه ایی و در رفع برخی از مشکلات باعث کاهش هزینه های درمانی و بهره وری بیشتر می شود.


وی افزود: یکی از برنامه های این سازمان ایجاد بانک جامع آزمون ها است که به واسطه آن جدیدترین آزمون های ملی و بین المللی به دو صورت حجمی و دیجیتال در اختیار همکاران و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.


حسینی در ادامه بیان کرد: باید دریافت و ارسال اطلاعات آماری با حوزه آموزش ابتدایی به صورت آنلاین انجام شود.


همچنین وی با اشاره به آموزش فراگیر افزود:، سیاست قبلی این سازمان در خصوص سند تحول بنیادین، چرخش از حالت تفکیک به تلفیق و از تلفیق به فراگیر بوده  است که باید از حالت تلفیق به سمت فراگیرسازی حرکت کنیم و البته مدارس پذیرا را فعالیت سازی نماییم و این مناسب سازی در ابعاد محتوایی منابع انسانی باید محقق گردد.


حسینی در ادامه گفت: این سیاست مثل برنامه بوم ، برنامه سند تحول بنیادین و برنامه تدبیر الزاماتی دارند که باید رعایت شود که در این راستا معلم مرجع، اتاق مرجع و و استاندارد سازی نرم کلاس به معلم، محیط فیزیکی و  آماده کردن کتاب های مناسب سازی شده از ضروریات آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه است.


وی در پایان بیان کرد: تمام مواردی که در این  جلسه مطرح شد در قالب تفاهم نامه ایی تنظیم و در آینده نزدیک حداکثر ظرف یک ماه  اساس کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی به منظور افزایش بهره وری و کیفیت آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه خواهد بود.


 




 




 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 2188
کلمات کلیدی