حسینی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان
معلمان استثنایی در نظام پرداخت باید ویژه دیده شوند
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: سختی کار معلمان استثنایی باید دیده شود و نظام پاداش برای این معلمان به طور ویژه در نظر گرفته شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر حسینی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت:
سند تحول بنیادین چند لایه دارد که لایه نظری و لایه برنامه ای انجام شده و به استان ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه لایه بعدی آن عملیاتی بوده و لایه آخر سند هم لایه نهادی است، تصریح کرد: در لایه نظری سند تحول بنیادین خوب پیش رفته ایم ولی در لایه های دیگر کار جدی صورت نگرفته است.
دکتر حسینی افزود: در سند تحول بنیادین در بخش اجرا، ارزیابی و کمک سایر دستگاه ها و نهادها برای اجرای سند کار زیادی انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه نظام جامع عملکرد شامل نظام جامع طراحی ، اجرا، ارزیابی و بهبود عملکرد است ادامه داد: سند تحول در اجرا و ارزیابی دچار مشکل است.
وی بیان داشت: در حال حاضر برنامه سند تحول بنیادین تبدیل به فعالیت شده است و باید در این مرحله فعالیت ها ارزیابی شود.
دکنر حسینی با تاکید بر اینکه نظام ارزیابی اثر بخش در سند تحول بنیادین نیاز است، عنوان کرد: سنجش اصلی در نظام ارزیابی سنجش اثربخشی است که حلقه مفقوده است.
وی همچنین گفت: باید معلمان در تصمیم سازی مشارکت داده شوند تا لایه های ستادی بتوانند تصمیم گیری کنند.
دکتر حسینی با اشاره به اینکه مدرسه جعبه سیاه جامعه است، افزود: هر آنچه در جامعه می گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است بنابراین هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود زیرا معلم میزان الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.
وی گفت: سختی کار معلمان استثنایی باید دیده شود و نظام پاداش برای این معلمان به طور ویژه در نظر گرفته شود.
دکتر حسینی اظهار کرد: دانش آموز با نیازهای ویژه استعداد هایی دارد که باید آنها را رشد دهیم.
دکتر حسینی تاکید کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه بیشترین نیاز به این استانداردها را دارند، آموزش و پرورش پیشرفته نیازمنداستاندارد سازی منابع انسانی، منابع مالی، رویه ها و فراگرد ها و فضا و تجهیزات است.
وی عنوان کرد: عبور از تفکیک به تلفیق و عبور از تلفیق به فراگیرسازی سیاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مواجهه با دانش آموزان تحت پوشش است.
دکتر حسینی مناسب سازی جامعه، معلمان، والدین و کتب درسی را رویکرد اصلی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد.
وی در پایان افزود: مناسب سازی مدارس پذیرا یکی از اصلی ترین فعالیت هایش است که باید انجام شود، باید ساعت زیاد آموزش در کشور کم شود و به میانگین جهانی نزدیک شود.